کلیه خوک به مرد مرگ مغزی پیوند زده شد

پیوند کلیه خوک به مرد مرگ مغزی با موفقیت انجام شد.

گروهی از جراحان آمریکایی دانشگاه آلاباما پس از تغییر ژنتیکی کلیه یک خوک، آن را به بدن یک بیمار مرگ مغزی پیوند زدند. این عمل جراحی، موفقیت بزرگی در راستای پیوند اعضاء در بدن بیمارانی است که از نارسایی کلیه رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن (و) به نقل از انگجت، پزشکان آمریکایی موفق شدند کلیه خوک را به بدن انسان پیوند بزنند. به گفته پزشکان، کلیه‌های خوک ۲۳ دقیقه پس از عمل شروع به تولید ادرار کردند و این روند به مدت سه روز ادامه پیدا کرد. در این عمل کلیه‌های بیمار به طور کامل برداشته شد و بدن وی تا به حال علائمی مبنی بر رد عضو پیوند شده را نشان نداده است.

جراحان UAB، این روش را با رضایت خانواده گیرنده که جیمز پارسونز نام دارد، انجام دادند و به همین دلیل این عمل پارسونز نامیده شد.

شایان ذکر است؛ در اواخر سال ۲۰۲۱، پزشکان NYU Langone Health کلیه یک خوک را به رگ‌های خونی بالای پای یک بیمار مرگ مغزی متصل کردند. چندی پیش نیز، پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، قلب خوک را به عنوان بخشی از یک روش آزمایشی به یک بیمار زنده پیوند زدند.

به گفته کارشناسان، پیشرفت‌های مهمی در راستای پیوند اعضا حیوان به انسان درحال انجام است.

جیم لاک، جراح ارشد تیم، درباره کیفیت این عمل گفت:

این آزمایش یکباره رخ نداده است و می‌توان آن را به عنوان شروع درنظر گرفت. امیدواریم که بتوانیم روز به روز در این راه پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به ماهیت این عمل، نسبت به درمان ریشه‌ای این بیماری تاکید ویژه‌ای داشت. لاک ابراز امیدواری کرد که بتواند در پنج سال آینده پیوند کلیه خوک را به عنوان راهی برای نجات بیماران پیشنهاد دهند.

دکتری که به عنوان مدیر برنامه پیوند کلیه ناسازگار UAB خدمت می‌کند نیز دراین باره گفته است:

چه روز شگفت انگیزی خواهد بود که بتوانم وارد کلینیک شوم و برای همه کسانی که منتظر دیدن من هستند، بگویم یک کلیه دارم.

گفتنی است بر اساس داده‌های شبکه تدارکات و پیوند اعضا، در حال حاضر ۹۰۲۷۲ نفر در لیست انتظار پیوند کلیه هستند. علاوه بر این، هر ماه حدود ۳۰۰۰ بیمار جدید به لیست انتظار برای اهدای عضو اضافه می‌شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

رونمایی شیائومی از فلش‌ درایوهای ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه

خواندن مطلب بعدی ←

عرضه گوشی گوگل پیکسل ۶a در بهار سال آینده

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *