اخبار ضد و نقیض گمرک بر سر واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار

اخبار ضد و نقیض گمرک بر سر واردات گوشی بالای 600 دلار

روز گذشته خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، اخبار فناوری در ایران را تحت تاثیر قرارداد. علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک دیروز ۲۸ دی ۱۴۰۰ این خبر را در جمع فعالان اقتصادی اتاق بارزگانی ایران اعلام کرد که این موضوع با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران در فضای مجازی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، با گذشت کمتر از یک روز سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک، خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند بیش از ۶۰۰ دلار را تکذیب کرد و گفت:

در حال حاضر واردات گوشی‌های موبایل بالای ۶۰۰ دلار همچنان وجود دارد و درباره ممنوعیت یا تغییر تعرفه‌ها چیزی اعمال نشده است.

وی همچنین تاکید کرد:

گمرک ایران تابع تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با واردات کالا خواهد بود.

گفتنی است مسئله واردات گوشی‌های هوشمند پس نوسانات ارزی، همواره از موضوعات مناقشه برانگیز بوده است. بسیاری معتقدند، درصورتی که این ممنوعیت‌ها اعمال شود، تامین اسمارت‌فون‌ها در زمینه عرضه و تقاضا با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.

چندی پیش زمزمه‌های مبنی بر ممنوعیت گوشی شیائومی به گوش رسیده بود که حواشی زیادی را در پی داشت. این بحث‌ها تا جای پیش رفت که انجمن واردکننده موبایل، نامه‌ای را خطاب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشت. در این نامه ذکر شده بود که در صورت ممنوعیت واردات گوش‌های موبایل شیائومی، دسترسی مردم به اسمارت‌فون‌های با قیمت مناسب سخت خواهد شد.

 در هر صورت باید منتظر ماند و ببینیم که تکلیف واردات گوشی‌های هوشمند درلایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به کجا خواهد رسید.

→ خواندن مطلب قبلی

خرید اکتیویژن غول دنیای بازی‌های ویدئویی توسط مایکروسافت

خواندن مطلب بعدی ←

دستور رئیس جمهور برای رفع موانع پلتفرم‌های داخلی / آیا طرح صیانت اینترنت مجددا کلید خورد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *