خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۵۵

بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان رسما شروع به کار کرد

بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان

کمپانی دانمارکی Orsted که در حوزه تولید و تامین انرژی فعالیت می‌کند، بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان را در نزدیکی کشور انگلیس راه‌اندازی کرد. این شرکت دانمارکی برای ساخت این نیروگاه بزرگ از ۱۶۵ توربین که در اعماق دریا قرار گرفته اند، استفاده کرده است و با آن‌ها می‌توان برق موردنیاز ۱.۴ میلیون خانه در انگلیس را تامین کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان که ۲ Hornsea نام دارد، در ۸۹ کیلومتری ساحل یورک‌شایر در دریایی شمال واقع شده است و ظرفیت تولید انرژی آن به ۱.۳ گیگاوات می‌رسد. این مرکز بزرگ تولید انرژی در مساحتی به وسعت ۴۶۲ کیلومتر مربع (بیش از نیمی از مساحت شهر نیویورک) تاسیس شده است.

به گفته Orsted، در ساخت توربین‌های بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان از پره‌هایی با اندازه ۲۶۵ فوت (۸۱ متر) استفاده شده است و چرخش هر یک از توربین‌ها می‌تواند به مدت ۲۴ ساعت انرژی برق یک خانه معمولی در انگلستان را تامین کند.

در حالی از این نیروگاه بهره‌برداری می‌شود که کشورهای اروپایی پس از حمله روسیه به اوکراین تلاش می‌کنند تا واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه را کنار بگذارند و وابستگی خود به این کشور را به حداقل برسانند.

دانکن کلارک، رئیس منطقه بریتانیا Orsted در مورد این نیروگاه می‌گوید که رویدادهای کنونی جهانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت استفاده از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر مانند Hornsea 2 را برجسته می‌کند. علاوه بر این، پروژه مذکور به انگلستان کمک می‌کند تا با تولید بیشتر انرژی برق، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش یافته و به دنبال آن قیمت تمام شده انرژی هم کمتر شود.

گفتنی است که مقامات و مسئولان برنامه‌های متنوعی را برای توسعه این مرکز دنبال می‌کنند و قصد دارند تا ظرفیت آن را تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ گیگاوات برسانند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

تبلت ارزان قیمت نوکیا T21 معرفی شد

خواندن مطلب بعدی ←

فیفا به زودی پلتفرم NFT خود را راه‌اندازی می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین