خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۲:۲۴

برتری پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ در نتایج گیگ بنچ

برتری پردازنده دایمنسیتی 9000 در برابر اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 در نتایج گیگ بنچ

برند مدیاتک با عرضه پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ در پی به چالش کشیدن رقبای خود همچون اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از جی اسم آرنا، نتایج جدیدی از بنچمارک گیگ بنچ پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ منتشر شد که نشان از قدرت و عملکرد فوق العاده آن دارد. بر اساس نتایج منتشر شده، به احتمال بسیار زیاد این پردازنده پادشاه جدید دنیای چیپست در گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.

طبق نتیجه منتشر شده، Dimensity 9000 تنها از پردازنده اختصاصی اپل یعنی A15 Bionic امتیاز کمتری را دریافت کرده و در آزمون‌های تک هسته‌ای و دو هسته‌ای، در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 1 و Exynos 2200 برتری قابل توجه‌ای داشته است.

یکی از مهم‌ترین نتایج این تست، شکست چیپست جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در مقابل رقبا (A15 اپل و دایمنسیتی ۹۰۰۰) بود. این در حالی است که چندی پیش از جدیدترین پردازنده کوالکام به عنوان پادشاه جدید دنیای تراشه‌ها یاد می‌شد.

طبق نتایج آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیگ بنچ، پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ به ترتیب ۴۴۱۰ و ۱۲۷۸ امتیاز را کسب کرده است. اپل با کسب ۴۸۸۵ و ۱۷۵۰ در این آزمون بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با ۳۷۵۲ و ۱۲۳۱ امتیاز و اگزینوس ۲۲۰۰ با کسب ۳۵۳۴ و ۱۱۰۹ امتیاز  رتبه سوم و چهارم را کسب کرده‌اند.

البته هنوز دو پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ منتشر نشده است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که نتایج منتشر شده با نتایج واقعی کمی متفاوت باشد. بهره‌حال باید منتظر عرضه رسمی این دو تراشه از طرف سامسونگ و مدیاتک بر روی گوشی‌های هوشمند باشیم.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

بازبینی مجدد طرح صیانت از حقوق کاربران در مجلس

خواندن مطلب بعدی ←

عرضه احتمالی گوشی Poco X4 در اسفند یا فروردین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین