خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۱۱:۱۵

مرورگر مایکروسافت اج دومین مرورگر دسکتاپ محبوب جهان است

مرورگر مایکروسافت اج دومین مرورگر دسکتاپ محبوب جهان است

وب‌سایت statcounter اخیراً گزارشی از ماه گذشته یعنی مارس منتشر کرد که نشان می‌داد تعداد کاربران و افرادی که از مرورگر مایکروسافت اج استفاده می‌کنند، در حال افزایش و این مرورگر به جایگاه دوم محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ جهان دست پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از نئووین، مایکروسافت اج که هم‌اکنون به عنوان دومین مرورگر دسکتاپ محبوب شناخته می‌شود، توانسته ۹.۶۵ درصد از سهم بازار را کسب کند. پیش‌تر جایگاه دوم مرورگرهای دسکتاپ در اختیار سافاری اپل بود.

گفتنی است که محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ با قاطعیت و درصد بالای از سهم بازار در اختیار کروم شرکت گوگل است. گوگل کروم که چند ماه پیش لوگو خود را هم تغییر داد، توانسته ۶۷.۲۹ درصد از سهم بازار را از آن خود کند.

در جایگاه چهارم و پنجم رتبه‌بندی مرورگرهای دسکتاپ، موزیلا فایرفاکس و Opera قرار دارند که به ترتیب ۷.۵۷ و ۲.۸۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در گزارش منتشر شده به سهم کلی بازار مرورگرها که تلفیقی از پلتفرم‌های مورداستفاده در موبایل و دسکتاپ، اشاره شده است. رتبه اول سهم بازار مرورگرها همچنان در اختیار کروم است که ۶۴.۵۳ درصد از سهم کلی بازار را از آن خود کرده است.

رتبه دوم برخلاف آمار مرورگرهای دسکتاپ که به مایکروسافت اج اختصاص داشت، متعلق به سافاری اپل که ۱۸.۸۴ درصد از سهم بازار را به‌دست آورده است. مایکروسافت اج در بازار کلی مرورگرها سهم چندانی ندارد و با کسب ۴.۰۵ درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار دارد.

در نهایت، جایگاه چهارم و پنجم بازار کلی مرورگرها در اختیار موزیلا فایرفاکس و اینترنت سامسونگ است.

گفتنی است که مرورگر Edge مایکروسافت به‌خوبی توانسته نظر کاربران دسکتاپ را به خود جلب کند اما در میان مرورگرهای موبایل جایگاه چندانی مناسبی ندارد. از جمله دلایلی که Microsoft Edge در بازار مرورگرهای موبایل جایگاه مناسبی ندارد، وجود رقبای قدرتمندی همچون کروم و سافاری است.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

دستگاه همزمان برش و تراش چوب و سنگ در کشور بومی سازی شد

خواندن مطلب بعدی ←

خرید دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین