خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۲۸

درمان یک زن مبتلا به ایدز با پیوند سلول‌های بنیادی

درمان یک زن مبتلا به ایدز با پیوند سلول‌های بنیادی

دانشمندان و پزشکان برای اولین بار توانستند یک زن مبتلا به ایدز را با پیوند سلول‌های بنیادی درمان کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، محققان و دانشمندان آمریکایی پس از دریافت پیوند سلول‌های بنیادی از اهدا کننده‌ای که بطور طبیعی نسبت به ویروس عامل ایدز مقاوم بود، توانستند اولین زن مبتلا به HIV را درمان کنند. البته به غیر از این مورد، تا به حال دو فرد دیگر نیز با روش سلول‌های بنیادی درمان شده‌اند.

طبق گفته محققان آمریکایی، فرد مبتلا یک زن میانسال که با خون بند ناف درمان شده است. دانشمندان همچنین مدعی هستند که این روش درمانی می‌تواند در اختیار گروه بیشتری از افراد مبتلا به ایدز قرار بگیرد.

گفتنی است که دوره درمان این بیمار ۱۴ ماه طول کشیده است و پس از بررسی و آزمایش‌های مختلف، اکنون هیچگونه ویروس ایدزی در بدن فرد بیمار مشاهده نمی‌شود.

شارون لوین که به عنوان رئیس انجمن بین المللی ایدز فعالیت دارد، درباره این روش درمانی گفت:

این مورد، سومین نمونه درمان در این شرایط و اولین گزارش در مورد یک زن مبتلا به HIV است. دو نفر قبلی که درمان شدند، مرد بودند.

پزشکان برای درمان بیماران HIV، در مرحله نخست فرد را شیمی درمانی می‌کنند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرند. پس از آن پزشکان با پیوند سلول‌های بنیادی از افرادی که دارای جهش ژنتیکی هستند، درمان فرد مبتلا را آغاز می‌کنند.

البته شارون لوین تاکید داشت که روش پیوند مغز استخوان برای همه افراد مبتلا و درگیر به اچ آی وی مناسب نیست. اما با این حال، این گزارش تایید می‌کند که این بیماری قابل درمان است و ژن درمانی می‌تواند به عنوان یک راه مناسب برای درمان ایدز مورد استفاده قرار بگیرد.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

برخورد جدی رگولاتوری با پیامک های مزاحم تبلیغاتی

خواندن مطلب بعدی ←

شیائومی در حال آماده شدن برای تولید شارژر ۱۵۰ واتی است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین