ایلان ماسک، مدیرعامل و مالک توییتر با انتشار توییتی در حساب شخصی خود، از تقسیم درآمد این پلتفرم با کاربران خبر داد. به بیانی دیگر، این شرکت میخواهد بخشی از درآمدهای خود با تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم را تقسیم کند.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، ایلان ماسک میگوید کاربرانی در تقسیم درآمدهای این پلتفرم شریک خواهند شد که عضو سرویس پولی توییتر بلو هستند. به غیر از موارد مذکور، مالک جدید توییتر جزئیات دیگری از این طرح فاش نکرده است و مشخص نیست که درآمدها چگونه بین کاربران تقسیم میشوند.
این خبر در حالی اعلام شده که برخی از تبلیغکنندگان این پلتفرم در مورد رویکرد ایلان ماسک در خصوص قوانین تعدیل محتوا اظهار نگرانی کردهاند. با وجود این طرح، درآمدزایی توییتر از بخش تبلیغات کاسته خواهد شد.
گفتنی است که ایلان ماسک پس از آن که توانست توییتر را خریداری کند، اظهار داشت که این شبکه اجتماعی با کاهش شدید درآمد مواجه شده است. پس از اعلام این موضوع، مدیرعامل جدید توییتر تمام توان خود را روی کاهش هزینهها و راهاندازی سرویس توییتر بلو با قابلیتهای جدید با هزینه اشترک بالاتر متمرکز کرد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که این طرح به تقسیم درآمد یوتیوب با کاربران خود شبیه خواهد بود و احتمالا به ازای بازدیدها، مقدار مشخصی پول به افراد پرداخت میشود.