خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۱۹

رونمایی از سند هوش مصنوعی

رونمایی از سند هوش مصنوعی

از پروژه سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور و طرح زیرساخت آزمایشگاهی آن در حضور مسئولان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از فارس، محمد شهرام معین رئیس مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از دو پروژه هوش مصنوعی در حوزه خط و زبان فارسی به تاریخچه این سند اشاره کرد و در این باره گفت:

این پروژه از ۲۸ بهمن ماه سال ۹۹ کلید خورد که خوشبختانه امروز به نتیجه رسیده است.

معین در ادامه اظهار داشت که سند توسعه هوش مصنوعی با نگاهی به برنامه راهبردی در ۲۳ کشور تدوین شده است و به چشم انداز ایران در این خصوص اشاره و تاکید کرد:

 ایران می بایست تا سال ۱۴۱۰ جز ده کشور درحوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد

به گفته معین، ایران برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۱۰ در زمینه هوش مصنوعی، باید هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و نزدیک به ۶۰۰ هزار نیروی متخصص در این حوزه را تربیت کند.

گفتنی است در این سند ۹ راهبرد برای توسعه هوش مصنوعی در کشور دیده شده که شامل سیاست‌های خرد، اقدامات و پروژه‌ها است که در مجموع ۱۵۵ پروژه و فعالیت در ذیل آن‌ها تعریف شده است.

به گفته رئیس مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سند هوش مصنوعی، حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه با هوش مصنوعی در کشور مشخص شده‌اند که در این بین حوزه‌های اقتصاد و حمل و نقل در اولویت قرار هستد. وی در ادامه به نقشه راه و راهبردهای که برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شده است نیز اشاره کرد و در این باره گفت:

البته نقشه راه برای همه این راهبردها به طور دقیق و شفاف طراحی شده و متولی آن هم مشخص شده است.

معین در ادامه به نقش سازنده سازمان‌ها و نهادهای کشور در توسعه این سند نیز اشاره کرد و تاکید داشت:‌

وزارت ارتباطات باید هسته اجرایی هوش مصنوعی در کشور باشد. اگر چه برای توسعه هوش مصنوعی در کشور نهادهای از جمله مرکز فضای مجازی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان استاندارد و چندین دستگاه دیگر نیز دارای وظایف چندگانه هستند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

ظهور ربات کوه نورد، شگفتی آفرید

خواندن مطلب بعدی ←

تکذیب اختلال اینترنت در فضای آموزشی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین