خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۱۳:۴۲

یکی از نمونه‌های اولیه اپل ۱ با قیمت ۷۰۰ هزار دلار فروخته شد

یکی از نمونه‌های اولیه اپل 1 با قیمت 700 هزار دلار فروخته شد

در حین برگزاری یک حراجی در بوستون آمریکا، یکی از نمونه‌های اولیه اپل ۱ به فروش رسید. خریدار برای تهیه این کامیپوتر قدیمی که قدمت آن به دهه ۷۰ میلادی بر می‌گردد، ۷۰۰ هزار دلار هزینه کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از دیجیتال ترندز، این کامپیوتر اولیه توسط استیو وزنیاک و تحت برند اپل و با نظارت استیو جابز ساخته شده است. رایانه مذکور که با مدل‌های امروزی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، فقط از ۸ کیلوبایت رم بهره می‌برد. این سیستم در آن زمان از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی بهره می‌برد که می‌توان به سیستم رابط کاربری کاستی و قابلیت‌های خوانشی و نگارشی اشاره کرد.

به گفته مدیر اجرایی حراجی RR، اگر این نمونه اولیه ساخته نمی‌شد، قطعا اپل ۱ هم به وجود نمی‌آمد و به همین دلیل می‌توان گفت این سیستم سکوی پرتاپی برای طراحی و تولید اولین کامپیوتر Apple بوده است. اپل ۱ به صورت رسمی در آوریل ۱۹۷۶ به بازار عرضه شد.

گفتنی است که این دستگاه حدود ۳۰ سال نزد فرد فروشنده نگهداری می‌شد و به گفته خودش، آن را عنوان یک هدیه از استیو جابز دریافت کرده بود. وی در نهایت پس از سه دهه، کامیپوتر نوستالژی خود را با مبلغ ۶۷۷,۱۹۶ دلار به یک شخص ناشناس فروخت.

البته ناگفته نماند که اصل بودن این نمونه اولیه اپل ۱ در حراجی RR تایید شده است و کارشناسان برای تایید صحت دستگاه موردنظر گزارشی ۱۳ صفحه‌ای را منتشر کرده‌اند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

قطب شمال با سرعت بیشتری نسبت به سایر مناطق در حال گرم شدن است

خواندن مطلب بعدی ←

تلگرام به زودی بازار NFT خود را راه‌اندازی می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین