خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۱۵

یک زن به‌وسیله ایمپلنت نخاعی نعمت دوباره راه رفتن را به‌دست آورد

یک زن به‌وسیله ایمپلنت نخاعی دوباره راه رفت

پزشکان و محققان با استفاده از ایمپلنت نخاعی توانستند زنی فلج درمان کرده و نعمت دوباره راه رفتن را مجدداً به او اهدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاهی در سوئیس با کمک ایمپلنت نخاعی توانستند زن ۴۸ ساله فلجی را به نام نیرینا درمان کنند. این فرد به یکی از بیماری‌های نادر سیستم عصبی به نام MSA مبتلا است.

بیماری MSA به‌تدریج سلول‌های عصبی مغز را از بین برده و باعث فلج شدن و از دست دادن توانایی راه رفتن شخص می‌شود. یکی از نشانه‌های این بیماری، کاهش فشار خون در زمانی است که بیمار بدون حرکت ایستاده است.

دانشمندان برای بهبود سلامتی نیرینا، نوعی محرک الکتریکی در نخاع وی قرار دادند تا رشته‌های عصبی مربوط به تنظیم فشار خون را تنظیم کنند. گفتنی است که بیمار مذکور پس از دریافت ایمپلنت نخاعی توانست مسافتی نزدیک به ۲۵۰ متر را با کمک محققان طی کند.

جوسلین بلوچ، یکی از محققان مرکز تحقیقاتی این پروژه با بیان اینکه رشته‌های عصبی علی‌الخصوص بخشی که مسئول کنترل فشار خون هستند، در بیماری MSA از بین می‌روند، گفت:

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، هنگامی‌که بدون هیچ حرکتی ایستاده‌اند، فشار خون وی کاهش یافته و فرد غش می‌کند. ما فناوری جدیدی را برای بیمار استفاده کردیم که نتایج مثبتی از آن حاصل شده است.

وی همچنین تاکید کرد که هدف بعدی آن‌ها، انجام تعداد آزمایش‌های بیشتر از این فناوری است. در ساختار این ایمپلنت، الکترودهای وجود دارند که به یک مولد امواج الکتریکی متصل است و عمدتاً برای درمان درد‌های مزمن به کار می‌رود.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

مایکروسافت از برنامه یادداشت جدید برای ویندوز رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

ایلان ماسک برای مشترکین توییتر بلو امکان پرداخت با دوج‌کوین را فراهم می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین