خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۴۱

لیست ۱۰ گوشی هوشمند برتر بر اساس بنچمارک AnTuTu منتشر شد

لیست 10 تراشه برتر بر اساس بنچمارک AnTuTu منتشر شد

اخیراً لیستی از ۱۰ گوشی هوشمند برتر منتشر شده است که بر اساس نتایج بنچمارک AnTuTu رتبه‌بندی شده‌اند. این لیست برای ماه گذشته یعنی مارس ۲۰۲۲ است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از گیزمو چاینا، پیش از انتشار لیست ۱۰ گوشی هوشمند برتر،  گزارش‌ها حاکی از آن بود که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک با کنار زدن رقیب سرسخت خود یعنی کوالکام جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. اما طبق این لیست، جایگاه نخست همچنان از آن یک اسمارت‌فون با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام است.

بر اساس این لیست، هشت مورد از ۱۰ گوشی برتر به تراشه‌های کوالکام مجهز شده‌اند تا یکه‌تاز بازار تراشه اسمارت‌فون‌ها همچنان در اختیار کوالکام باشد. البته تراشه ساز مدیاتک نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است و رتبه چهارم از لیست ۱۰ گوشی هوشمند برتر به گوشی Redmi K50 Pro با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ اختصاص دارد.

در لیست منتشر شده، گوشی رد مجیک ۷ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رتبه اول را با بیش از یک میلیون امتیاز به خود اختصاص داده است. رتبه‌های دوم و سوم این رتبه‌بندی نیز در اختیار گوشی‌های iQOO 9 و iQOO 9 Pro است که مانند رد مجیک ۷ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره‌ می‌برند.

لیست 10 تراشه برتر بر اساس بنچمارک AnTuTu  منتشر شد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اسمارت‌فون Redmi K50 Pro در رتبه چهارم قرار دارد. این گوشی هوشمند که به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰، قدرتمندترین تراشه مدیاتک مجهز شده است، توانسته از بنچمارک آنتوتو ۹۹۴ هزار امتیاز به‌دست آورد.

گفتنی است که در این لیست فقط گوشی‌های که از تراشه‌های دایمنستی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ بهره می‌برند، به چشم می‌خورد. این بدین معناست که گلکسی اس ۲۲ اولترا، جدیدترین پرچمدار سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ جایگاهی در بین ۱۰ اسمارت‌فون برتر در رتبه‌بندی بنچمارک آنتوتو ندارد.

مدیاتک برای به‌دست آوردن سهم بالای از بازار تراشه‌ها، در دو سال گذشته ابتدا بر روی تراشه‌های پایین رده و میان‌رده متمرکز شد که در این امر عملکرد نیز موفق بود. این تراشه ساز پس از موفقیت در این بخش، به سمت ساخت تراشه برای پرچمداران رده بالا حرکت کرد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد.

تراشه ساز تایوانی برای طراحی و ساخت دایمنسیتی ۹۰۰۰ از فرایند ۴ نانومتری TSMC کمک گرفته است و آن را با یک معماری فوق‌العاده به بازار عرضه کرد. ۱ هسته قدرتمند X2 در کنار ۳ هسته بزرگ A710 و ۴ هسته A510 ساختار پردازنده مرکزی این تراشه را تشکیل می‌دهند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

اسپیس ایکس ۴۰ ماهواره جدید به فضا فرستاد

خواندن مطلب بعدی ←

روند صعودی تولید خودروهای تسلا در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین