خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۲:۲۱

وزیر ارتباطات: به زودی پروژه فیبر نوری ملی کلید خواهد خورد

وزیر ارتباطات: به زودی پروژه فیبر نوری ملی کلید خواهد خورد

وزیر ارتباطات با حضور در برنامه گفتگو خبری شبکه دو به تشریح اقدامات و خدمات این وزارتخانه در حوزه‌های دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، صنعت فضایی کشور و حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، زارع پور در گفتگو خبری شبکه دو به تدوین برنامه ۱۰ ساله فناوری در صنعت فضایی کشور اشاره کرد و اظهار داشت که سال پیش رو، سال تثبیت فناوری و ارسال ماهواره به لایه لئو و قراردادن ماهواره‌های بومی در مدارهای ۵۰۰ کیلومتری زمین است. وی در ادامه به موضوع توسعه کاربردهای فناوری فضایی پرداخت و در این باره گفت:

از فناوری فضایی در تعامل با دیگر بخش‌ها می‌توانیم استفاده کنیم؛ در روز گذشته که روز فناوری فضایی بود، از چهار سامانه جدید برای ارتقا در بخش‌های مختلف رونمایی شد.

زارع پور در ادامه سخن‌های خود به موضوع مصوبات دولت در خصوص دولت الکترونیک پرداخت و اظهار داشت که باید تمامی مصوبه‌های اجرا نشده در مورد دولت الکترونیک به سرعت و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اجرا شود تا از دولت الکترونیک به سوی دولت هوشمند حرکت کنیم. وی در این باره افزود:

در دولت هوشمند بر اساس داده‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و حمکرانی در بسیاری از قسمت‌ها بر پایه داده‌های بدست آمده خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در مورد الکترونیک، به موضوع راه‌اندازی و مزیت پنجره ملی خدمات هوشمند اشاره کرد. به گفته وی افراد فقط با یکبار احراز هویت در این پنجره می‌توانند به تمامی خدمات دولت دسترسی داشته باشند. زارع پور زمان راه‌اندازی این پروژه را اردیبهشت ماه سال آینده برآورد کرد.

بخش بعدی سخنان وزیر ارتباطات به موضوع شبکه ملی اطلاعات و اقدامات این وزارتخانه در این حوزه اختصاص داشت. به گفته وی، ۳۰۰ پروژه کوچک و بزرگ برای توسعه شبکه ملی در دست انجام است که از این تعداد ۴۰ تکلیف آن بر عهده وزارت ارتباطات است.

عیسی زارع پور در ادامه به موضوع بهره‌برداری از فیبر نوری ملی پرداخت و در این باره گفت:

به زودی طرح فیبر نوری ملی کلید خواهد خورد و ۵۰۰ هزار پورت برنامه ریزی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول، برای اجرای پروژه ۲۰ میلیون پورت، به یک برنامه ۱۰ ساله نیاز است که ما تلاش می‌کنیم آن را در چهار سال و در این دولت به سرانجام برسانیم.

وزیر ارتباطات در ادامه به عدم قطعی اینترنت جهانی با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پرداخت و اظهار داشت که شبکه ملی اطلاعات دو بال دارد که یکی از آن‌ها شبکه پر سرعت، امن و باکیفیت و دیگری ارائه خدمات متنوع و باکیفیت به هموطنان است.

زارع پور در بخش چهارم سخنان خود به مسئله مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پرداخت و از راه‌اندازی کار گروهی برای این موضوع خبر داد.

وی در این بخش از گفتگو خود گفت:

 امکاناتی برای والدین طراحی شده است که با آن می‌توان از فرزندان خود در فضای مجازی مراقبت کرد. یکی از این امکانات تبدیل سیمکارت‌های معمولی به سیمکارت‌های ویژه کودک است.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

اپلیکیشن Bacticount رقیب تست پی سی آر

خواندن مطلب بعدی ←

رونمایی از ۳ محصول اپل در رویداد سخت افزاری ماه مارس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین