خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۴۱

مخالفت جدی سازمان نصر تهران با تصویب کلیات طرح صیانت

مخالفت جدی سازمان نصر تهران با تصویب کلیات طرح صیانت

سازمان نصر (نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران) با انتشار بیانه‌ای مخالفت صریح خود را با تصویب کلیات طرح صیانت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از روابط عمومی نصر تهران، این سازمان علاوه بر مخالفت با طرح مذکور از آمادگی خود برای ارائه پیش نویس قوانین دیگری در خصوص ساماندهی فضای مجازی و صنعت دیجیتال خبر داد.

نصر با بیان اینکه به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی در حوزه فناوری و اطلاعات با طرح صیانت مخالفت کرده است، از تصویب کلیات طرح صیانت توسط کمیسیون بررسی ابزار تاسف کرد.

نصر همچنین اعلام کرد:

انگار اراده‌ای جدی وجود دارد تا در آخرین ماه سال مانع زادیی‌ها و پشتیبانی از تولید، مانع جدیدی بر سر کسب و کارهای آنلاین ایجاد شود.

نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه بیانیه از عدم توجه به پیشنهادهای این سازمان قانونی در خصوص طرح صیانت گلایه کرد و اظهار داشت که در بیانیه‌های پیشین، ایرادهای کلیدی طرح مذکور را برشمرده است.

در بخشی دیگر از بیانیه این سازمان به مشکلات و پیامدهای احتمالی تصویب طرح صیانت اشاره شده است که عبارت‌اند از:

  • ناامید و مایوس کردن جوانان از آینده که به تعبیر مقام معظم رهبری به مثابه خیانت به کشور است.
  • از بین رفتن انگیزه نهادهای صنفی و دلسوزان بخش خصوصی برای مشارکت و مطالبه‌گری در خصوص وضع قوانین و ظوابطی که نیاز صنعت دیجیتال است.

نظام صنفی همچنین برای نوشتن پیش‌نویس قوانین حوزه دیجیتال اعلام آمادگی و از مجلس درخواست کرد که طرح صیانت مسکوت بماند تا این سازمان در طی کمتر از شش ماه بتواند پیش نویس سه قانون کلیدی و ضروری این حوزه را ارائه دهد.

در پایان این بیانیه هم آمده است:

اعضای حاضر در نظام صنفی رایانه‌ای که منتخب آحاد این صنعت هستند، مخالف صریح خود را با طرحی که در کمیسیون بررسی تصویب شده است را اعلام می‌دارند و کمکان پیشنهاد می‌کنند تا بررسی این طرح مجلس متوقف شده و به این سازمان فرصت داده شود تا پیش‌نویس دیگری را برای ساماندهی این صنعت به مجلس محترم ارائه دهد.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست کشور اوکراین از اپل: فروش محصولات و دسترسی اپ استور به روسیه را مسدود کنید

خواندن مطلب بعدی ←

کوچکترین باتری جهان به اندازه یک دانه گرد و غبار کوچک است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین