درخواست کشور اوکراین از اپل: فروش محصولات و دسترسی اپ استور به روسیه را مسدود کنید

درخواست کشور اوکراین از اپل: فروش محصولات و دسترسی اپ استور به روسیه را مسدود کنید

معاون نخست وزیر اوکراین در پی حمله روسیه به این کشور، در نامه‌ای از تیم کوک خواست تا فروش محصولات و دسترسی اپ استور به روسیه را مسدود کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، میخائیل فدروف که به عنوان وزیر تحول دیجیتال اوکراین فعالیت می‌کند، در نامه خود به کوک نوشت:

تمام جهان با تحریم‌ها، متجاوز را دفع می‌کنند و دشمن باید متحمل خسارات قابل توجه‌ای شود. در سال ۲۰۲۲، فناوری مدرن شاید بهترین پاسخ به تانک‌ها، موشک اندازهای متعدد و موشک‌ها باشد.

فدروف با انتشار این نامه در اکانت شخصی توییتر خود به ارتباط با تیم کوک اشاره کرد و در این باره نوشت:

من با تیم کوک، مدیرعامل اپل تماس گرفته‌ام تا فروشگاه اپل را برای شهروندان فدراسیون روسیه مسدود کرده و از بسته‌های تحریم آمریکا علیه روسیه حمایت کند. اگر موافقید رئیس جمهور قاتل داشته باشید، پس باید از تنها سایت موجود در روسیه راضی باشید.

روسیه در روز پنجشنبه ۲۴ فوریه با یک حمله نظامی از زمین و هوا به اوکراین، بسیاری از شهرها و مراکز نظامی این کشور را بمباران کرد.

آمریکا هم در پاسخ به تهاجم روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور برقرار کرد تا قابلیت‌های نظامی و فناوری این کشور را محدود کند.

شایان ذکر، تیم کوک نیز پیشتر به جنگی که در اوکراین در حال اتفاق است، واکنش نشان داده بود و اظهار داشت که عمیقا از این موضوع نگران و به دنبال راه‌حل‌های بشر دوستانه است.

→ خواندن مطلب قبلی

سخنگوی شورای نگهبان: موافقان و مخالفان طرح صیانت در فضای آرام نظرات خود را اعلام کنند

خواندن مطلب بعدی ←

مخالفت جدی سازمان نصر تهران با تصویب کلیات طرح صیانت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *