خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۱۴:۰۹

سازمان بهداشت جهانی دو داروی جدید برای درمان ویروس کرونا را تایید کرد

سازمان WHO، دو داروی دیگر برای درمان کرونا را تائید کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جدیدترین اطلاعیه خود، امروز ۲۵ دی ۱۴۰۰ برابر با ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ دو داروی دیگر برای درمان ویروس کرونا را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سایت WHO، سازمان بهداشت جهانی برای مقابله و درمان Covid-19 استفاده از دو داروی جدید که نتایج آزمایشات خوبی داشته‌اند را تایید کرد. البته این دو دارو تا چه اندازه به درمان کرونا کمک می‌کنند و مرگ و میر را کاهش می‌دهند، به میزان در دسترس بودن و قیمت مقرون به صرفه آن بستگی دارد.

اولین دارو بارسیتینیب (baricitinib) است که به شدت برای بیماران بحرانی مبتلا به ویروس کرونا توصیه می‌شود. baricitinib یک داروی خوراکی که در درمان آتریت روماتوئید بسیار موثر است. سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۱ این دارو را به عنوان جایگزین سایر داروهای بیمار آتریت معرفی کرد.

دومین داروی توصیه شده توسط WHO، آنتی بادی مونوکلونال سوتروویماب (Sotrovimab) که برای درمان مبتلایان خفیف یا متوسط به Covid-19 که در معرض خطر بستری هستند، مناسب است. این دارو همچنین برای کرونایی‌های که بیماری زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون دارند نیز توصیه می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی برای تایید، این دو دارو را طی هفت مرحله کارآزمایی بالینی بر روی ۴۰۰۰ بیمار کرونایی خفیف، شدید و بحرانی آزمایش کرده است.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز و رم ۶ گیگابایت عرضه خواهند شد

خواندن مطلب بعدی ←

تاخیر دوباره تسلا برای تولید سایبرتراک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین