خبر های فوری:

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ساعت ۰:۳۸

قرص ضدکرونا هم آمد

قرص ضدکرونا هم آمد

یک شرکت داروسازی آمریکایی از مطالعه بر روی قرص خوراکی در درمان کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد داروی ضدویروس خوراکی Merck & Co  با عنوان «مولونوپیراویر» احتمالاً در برابر انواع شناخته شده ویروس کرونا از جمله سویه دلتا اثرگذار است.

جی گروبلر، رئیس بخش عفونی این شرکت گفت: از آنجا که مولنوپیراویر پروتئین سنبله ویروس را هدف قرار نمی دهد، این دارو باید به همان اندازه موثر باشد زیرا ویروس همچنان در حال تکامل است.

مولنوپیراویر در عوض پلیمراز ویروسی را هدف قرار می‌دهد، آنزیمی که برای ویروس لازم است تا از خود کپی تهیه کند. این دستگاه با وارد کردن خطاها در کد ژنتیکی ویروس کار می‌کند.

مرک اعلام کرد داده ها نشان می‌دهد که این دارو زمانی بیشترین تأثیر را دارد که در اوایل دوره عفونت تجویز شود.

این داروساز آمریکایی داروی ضد ویروس خود را بر روی برخی از شرکت کنندگان در آزمایشات اولیه آزمایش کرد.

محققان این شرکت ادعا می‌کنند که در آزمایشات، یک دوره پنج روزه استفاده از این قرص به نام مولنوپیراویر با موفقیت تعداد بستری شدن بیماران مبتلا به کروناویروس را به همراه مرگ و میر به نصف کاهش داد.

این شرکت اعلام کرد که هدفش همکاری با مقامات بهداشتی در ایالات متحده و خارج از کشور برای پیگیری سریع اخذ مجوز اضطراری برای این قرص است.

اگر این قرص جدید برای استفاده اضطراری مجوز بگیرد، اولین داروی خوراکی برای درمان بیماری کرونا خواهد بود. چراکه پیش از این همه درمان‌ها به صورت تزریقی بوده است.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

السالوادور از آتشفشان بیت کوین استخراج کرد

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس کل دیوان محاسبات خواستار تکمیل شبکه ملی اطلاعات شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین