خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۴۸

ثبت سفارش آنلاین کتاب از سه هزار نقطه روستایی کشور

ثبت سفارش آنلاین کتاب از سه هزار نقطه روستایی کشور

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در بازدید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب، از ثبت سفارش آنلاین کتاب در سه هزار نقطه روستایی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری به همراه محمد جواد موحدی، معاون دولت الکترونیکی که برای بازدید از عملکرد و روند دومین نمایشگاه مجازی کتاب به ستاد مرکزی و مرکز پاسخگویی این نمایشگاه رفته بودند، در جمع خبرنگاران گفت:

وزرارت ارتباطات، آمادگی کامل دارد که زیر ساخت‌ها و امکانات لازم خانه کتاب و ادبیات ایران را فراهم کند.

وی در خصوص نقش آفرینی شبکه اطلاعات ملی در رویدادهای فرهنگی اظهار داشت که شبکه ملی اطلاعات، خدمات مورد نیاز را از طریق زیر ساخت‌های امن و مطمئن، در اختیار کاربران قرار داده است.

خوانساری در ادامه صحبت‌های خود به موضوع سفارش آنلاین و خرید کتاب از روستاهای کشور به کمک شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و در این باره گفت:

متقاضیان و طرفداران کتاب به کمک شبکه ملی اطلاعات توانستند از سه هزار نقطه روستایی که در دور دست‌ترین نقاط کشور قرار داشتند، نسبت به ثبت سفارش آنلاین کتاب اقدام کنند.

وی در ادامه به موضوع برگزاری دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران پرداخت و در این مورد تاکید داشت:

سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برگزاری دو دوره نمایشگاه به شکل مجازی، بانک اطلاعاتی کاملی از علایق و سلیقه‌های مردم دارد که می‌تواند به نهادهای مختلفی همچون وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجرای سیاست‌های کلان فرهنگی کمک کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بیش از یک میلیون ۳۶۵ هزار جلد کتاب به ارزش ۷۳ میلیارد تومان در این نمایشگاه به فروش رسید. این در حالی است که میزان فروش کتاب در دوره اول نمایشگاه مجازی کتاب، ۶۴ میلیارد تومان بود. با مقایسه این دو دوره می‌توان نتیجه گرفت که فروش کتاب در نمایشگاه مجازی سال جاری با رشدی ۱۳ درصدی همراه بوده است.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

پایان عمر وای فای اکسپرس متا (Wi-Fi Express)

خواندن مطلب بعدی ←

آپدیت جدید گوگل: رابط کاربری جدید جیمیل از ۸ فوریه منتشر خواهد شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین