خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۳۳

شکایت از متا به دلیل خودکشی دختر ۱۱ ساله

تامی رودریگز به دلیل خودکشی دختر ۱۱ سال خود از شرکت متا (فیسبوک، اینستاگرام و …) و اسنپ (اسنپ چت) شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، این مادر مدعی است که پلتفرم‌های ذکر شده اعتیاد آور هستند و کاربران را نسبت به فضای مجازی وابسته می‌کند. این مادر در ادامه ادعا کرده که دخترش سلنا قبل از خودکشی به اینستاگرام و اسنپ چت وابستگی شدیدی داشته که این موضوع در نهایت موجب مرگ فرزندش را شده است.

این اولین شکایت از رسانه‌های اجتماعی نبوده است. چراکه در سالیان اخیر کاربران زیادی از پلتفرم‌های اجتماعی شکایت کرده‌اند که عمده موضوعات به دلیل آسیب زا بودن این پلتفرم‌ها به جوانان و نوجوانان بوده است. سلنا هم اولین قربانی این ماجرا نیست، زیرا سال‌های اخیر فرد نوجوان دیگری که از طریق اسنپ چت مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود، خودکشی کرد.

مادر این دختر مدعی است که استفاده بیش از حد فرزندش از اپلیکیشن‌ها یاد شده، موجب افسردگی، کم خوابی و … سلنا قبل از خودکشی وی شده بود. او در این باره گفت:

سلنا بیش از دو سال با اعتیاد بسیار شدید به اینستاگرام و اسنپ چت دست و پنجه نرم می‌کرد.

البته یک روان درمان نیز صحبت‌های تامی را تائید کرد و و در این خصوص گفت:

هرگز بیماری را تا این حد معتاد به شبکه‌های اجتماعی ندیده بودم

البته برای ثبت نام در پلتفرم‌های اسنپ چت و اینستاگرام، حداقل سن ۱۳ سال وجود دارد. اما مادر سلنا با اشاره به عدم امکان کنترل پلتفرم‌های ذکر شده توسط والدین و عدم بررسی‌های دقیق برای تایید صحیح سن کاربران، شکایت نامه خود را علیه این دو کمپانی تنظیم و در دادخواست خود نوشت:

تنها راه محدود کردن سلنا به اسنپ چت و اینستاگرام، مصادره فیزیکی دستگاه‌های مجهز به اینترنت دخترش بوده است که حتی با این وجود، سلنا مجددا از طریق دستگاه‌های دیگر به این دو پلتفرم دسترسی پیدا می‌کرد.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

پدیده نوظهور دلالی ۲۰۰۰ دلاری متاورس در ایران

خواندن مطلب بعدی ←

درمان نابینایی زن مسن با ریز تراشه در شبکیه چشم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین