گوگل به مناسبت ۱۰ سالگی سرویس Google Play، لوگوی این فروشگاه آنلاین را عوض کرد. در واقع لوگوی گوگل پلی پس از ۱۰ سال تغییر پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، در باز طراحی این لوگو تغییراتی کمی صورت گرفته است و تفاوت چندانی میان این لوگو و نسل قبلی آن وجود ندارد. اما با این حال، بیشترین تغییر لوگوی جدید گوگل پلی مربوط به رنگهاست. در لوگوی جدید، رنگها غلظت بیشتری نسبت به نسل قبل دارند.
به گفته تیان لیم، معاون گوگل پلی، لوگوی جدید پلی استور جادوی گوگل را بهتر نمایش میدهد و بر اساس برندینگ بسیاری از سرویسهای دیگر از جمله موتور جستجو، اسیستنت، جیمیل و … است.
وی همچنین اظهار داشت که هماکنون بیش از ۲.۵ میلیارد نفر از ۱۹۰ کشور مختلف هر ماه از اپلیکیشنها، بازیها و محتواهای آنلاین پلی استور گوگل استفاده میکنند. علاوه بر تعداد زیاد کاربران این سرویس، در حال حاضر حدود ۲ میلیون توسعهدهنده هم با Google Play همکاری دارند.
این شرکت همچنین به مناسبت ۱۰ سالگی فروشگاه آنلاین خود، پیشنهاد ویژهای را برای افزایش امتیازات Google Play Points ارائه کرده است. بر همین اساس، افراد با استفاده از خریدهای درون برنامهای میتوانند امتیازات خود را ۱۰ برابر کنند.
گفتنی است که گوگل حدود چند ماه قبل هم لوگوی مرورگر کروم خود را تغییر داد. البته تغییرات در نماد گوگل کروم بسیار جزئی و ناچیز بود.