خبر های فوری:

سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳, ساعت ۱۱:۰۷

تغییر لوگوی گوگل کروم (Google Chrome) پس از هشت سال

تغییر لوگوی گوگل کروم (Google Chrome) پس از هشت سال

 لوگوی مرورگر گوگل کروم پس از هشت سال بروز شد و شکلی ساده‌تر به خود گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از گیزمو چاینا، یکی از طراحان مرورگر Google Chrome از تغییر لوگوی این مرورگر پس از هشت سال خبر داد. طراحی جدید بیانی ساده و مدرن‌تر دارد و به زودی در تمامی دستگاه‌ها منعکس خواهد شد.

رنگ‌های طرح جدید تغییر نکرده‌اند و همچنان قرمز، آبی، سبز و زرد به عنوان رنگ‌های اصلی در آن وجود دارد. اما با این حال سایه‌ها و برجستگی‌ها در طرح جدید حذف شده است.

در مجموع، لوگوی جدید گوگل کروم تا حدود بسیار زیادی بدون تغییر اما زنده‌ و شفاف‌تر به نظر می‌رسد.

البته کمپانی Google تصمیم گرفته تا آیکون این مرورگر را برای پلتفرم‌های مختلف تغییر دهد. از همین رو، لوگو جدید گوگل کروم در سیستم عامل‌های ویندوز، macOS و ChromeOS با توجه به زبان طراحی این پلتفرم‌ها تا حدود زیادی تغییر می‌کند.

 طبق اعلام کمپانی گوگل، آیکون جدید در آپدیت نسخه Canary در دسترس کاربران قرار گرفته است. اما در نهایت کاربران پلتفرم‌های مختلف برای دریافت جدیدترین لوگوی گوگل کروم باید چند هفته‌ای را صبر کنند.

اولین تغییر رسمی آیکون مرورگر کروم در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و لوگو از ظاهر سه بعدی به ظاهری ساده‌تر با کمی برجستگی تغیر یافت. تغییر دوم سه سال بعد و در ۲۰۱۴ رخ داد. در این باز طراحی، گوگل بدون تغییر آنچنانی، برجستگی‌ و کمی سایه را به آیکون قبلی اضافه کرد. حال با این تغییر، این آیکون سومین باز طراحی خود را تجربه می‌کند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی با حضور سورنا ستاری

خواندن مطلب بعدی ←

افتتاح آزمایشگاه کاربرد اینترنت اشیا در پارک فناوری اطلاعات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین