خبر های فوری:

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۲۳:۲۱

اولین نمونه از خودروی برقی شیائومی در ماه آگوست معرفی می‌شود

اولین نمونه از خودروی برقی شیائومی در ماه آگوست معرفی می‌شود

شیائومی که به واسطه عرضه گوشی‌های موبایل هوشمند در جهان شناخته شده است، در آگوست سال جاری (مرداد یا شهریورماه) از اولین خودروی برقی خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، لی جون، مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی زمان بیشتری را در دفتری مرکزی این شرکت سپری می‌کند تا مطمئن شود پروژه طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سایت آرنا ای وی، نمونه اولیه خودروی برقی شیائومی پس از رونمایی به صورت آزمایشی وارد جاده‌ها خواهد شد. شیائومی برای ساخت و طراحی این خودرو از تیم HVST Automobile Design که مسئول طراحی خودروی مفهومی Maven از WM Motor بود، کمک گرفته است.

هرچند شیائومی از اولین خودروی خود رونمایی نکرده است اما برای معرفی و بازاریابی این محصول یک مدیر روابط عمومی استخدام کرده است تا پس از رونمایی، کمپین بازاریابی آن را شروع کند. شیائومی برای طراحی و ساخت خودروهای برقی طی ۱۰ سال آینده ده میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. غول فناوری چینی کارخانه ساخت و مرکز تحقیق و توسعه خود را در بیژوانگ می‌سازد و امیدوار است سالانه ۳۰۰ هزار خودرو را به بازار عرضه کند.

قیمت اولین خودروی برقی شیائومی

البته این شرکت در مرحله اول، سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه را در ۴ مدل مختلف +A و B تولید خواهد کرد. قیمت مدل سگمنت +A بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوان (۲۲ هزار تا ۲۹ هزار دلار) خواهد بود. مدل سگمنت B کمی گران‌تر از +A خواهد بود و افراد برای خرید آن باید ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار یوان (۳۰ هزار تا ۴۴ هزار دلار ) هزینه کنند. گفتنی است که سگمنت +A و B به ترتیب از رانندگی خودکار L2 و L3 پشتیبانی می‌کند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

ژاپنی‌ها سلول خورشیدی با شفافیت ۷۹ درصد ساختند

خواندن مطلب بعدی ←

چهار تبلت جدید سری پد ۶ شیائومی به زودی رونمایی خواهد شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین