عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت: طرح صیانت هفته آینده تصویب خواهد شد

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت: طرح صیانت هفته آینده تصویب خواهد شد

جلسات کمیسیون بررسی طرح صیانت که قرار بود در سال آینده مجددا برگزار شود، دوباره از سر گرفته شده است. در همین راستا فلاحی یکی از اعضای کمیسیون مشترک بررسی، از تصویب این طرح در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، احمد حسین فلاحی با اشاره به فشارهای مختلفی که برای به سرانجام نرسیدن این طرح وجود داشته است، گفت:

این قانون یعنی حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور در حال اجرا است و مالکان پیام‌رسان‌های خارجی که در کشور ما دفتر ندارند باید پاسخگو باشند.

وی این طرح را راهی برای ساماندهی کاربران در فضای مجازی قلمداد کرد و اظهار داشت تا زمانی که زیرساخت‌های داخلی مناسبی وجود نداشته باشد؛ خبری از فیلترینگ نخواهد بود.

فلاحی در ادامه به فشارهای که از سوی برخی نمایندگان برای عدم تصویب این طرح وجود دارد، اشاره کرد و در این باره گفت:

از ۲۳ نفر حاضر در کمیسیون، چهار نفر سعی کردند زمان تصویب طرح صیانت را در کمیسیون بگیرند و از هر طرف برای اجرای نشدن آن فشار آوردند.

این خبر درحالی مطرح می‌شود که پیشتر برخی از اعضای کمیسون گفته بودند که به دلیل درگیری‌های مجلس برای بررسی بودجه، جلسات بررسی طرح صیانت در سال آینده انجام خواهد شد.

شایان ذکر، طرح‌های قبلی کنار گذاشته شده و به جای آن قرار است طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضایی مجازی در دستور کار قرار بگیرد.

→ خواندن مطلب قبلی

دلتاکرون سویه جدیدی از کووید_۱۹

خواندن مطلب بعدی ←

نوکیا از گوشی G21 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و دوربین سه گانه رونمایی کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *