خرید اکتیویژن غول دنیای بازی‌های ویدئویی توسط مایکروسافت

خرید اکتیویژن غول دنیای بازهای ویدئویی توسط مایکروسافت

مایکروسافت غول بازی‌های ویدئویی جهان، اکتیویژن را به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این خبر درحالی منتشر شده که این کمپانی، بازی‌های محبوبی مانند Call of Duty را در دنیای بازی‌ها ویدئویی ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سی ان بی سی، مایکروسافت برای خرید اکتیویژن به ازای هر سهم ۹۵ دلار پرداخت می‌کند و این شرکت را به مجموعه برندهای خود اضافه خواهد کرد.

سهام اکتیویژن روز سه شنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲، بیش از ۲۵ درصد رشد کرد و به ازای هر سهم  82.31 بسته شد. همچنین سهام مایکروسافت نیز با رشد ۲ درصدی همراه بود

شایان ذکراست این بزرگترین خرید مایکروسافت تاکنون بوده است. همچنین این کمپانی، قبل از خرید Activision نیز در سال ۲۰۱۶ لینکدین را به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریده بود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که انتظار دارد این معامله را در سال مالی ۲۰۲۳ ببندد.

شایان ذکر است اکتیویژن در ماه‌های اخیر به دلیل اتهامات آزار و اذیت جنسی و رفتار نادرست در بین مدیران شرکت، درگیر جنجال‌های بوده است که شاید در این تصمیم بی‌تاثیر نباشد.

گفتنی است مایکروسافت در چند سال گذشته با قدرت بیشتری وارد دنیای خرید شده است. از همین رو Mojang سازنده Minecraft را درسال ۲۰۱۴ به قیمت ۲.۵ میلیارد دلارخریداری و سال گذشته نیز برای خرید کمپانی بازی سازی  Bethesda نزدیک به ۷.۵ میلیارد هزینه کرد.

نادلا مدیرعامل مایکروسافت پس از اعلام این قرارداد، در یک کنفرانس تلفنی گفت:

در دو سال اخیر به ویژه از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، آمار نشان داده ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، که اشاره ای به کل بازاری است که او می‌بیند و مایکروسافت در حال حرکت به سمت آن است.

ناگفته نماند؛ ماجراجویی‌های مایکروسافت به این جا ختم نمی‌شود. این کمپانی با متا (فیسبوک سابق) برای ساخت فناوری‌های جدیدی مانند ایجاد دنیای مجازی به نام متاورس نیز رقابت می‌کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اولین مدیرعامل شرکت بزرگ فناوری بود که ماه‌ها قبل از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ارزش متاورس را به طور عمومی تصدیق کرد. این ادعا درحالی مطرح شده که مایکروسافت هنوز امکانات لازم برای پلتفرم‌های همچون متاورس را ارائه نکرده است.

.

→ خواندن مطلب قبلی

سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

اخبار ضد و نقیض گمرک بر سر واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *