تشخیص سریع سرطان با کمک کرم‌ها

تشخیص سریع سرطان با کمک کرم‌ها

دانشمندن و محققانی که در زمینه تشخیص و درمان سرطان فعالیت می‌کنند، در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که کرم‌ها می‌توانند در تشخیص زودهنگام سرطان کاربردی باشند. به بیانی دیگر  تشخیص سریع سرطان با کمک کرم‌ها محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از سایت Slash Geer، براساس تحقیقات دانشمندان کرم‌های کوچک می‌توانند بوی سلول‌های سرطانی را تشخیص دهند که این امر می‌تواند در تشخیص سریع و آغاز فرایندهای درمانی بیماران سرطانی موثر و مفید باشد.

محققان با بررسی نمونه‌ای از گونه‌‌ای کرم‌های لوله‌ای به نام الگانس، دریافتند که این کرم به بوی منتشر شده از سلول‌های سرطانی حساس است و به سوی آن جذب می‌شود. از همین رو به کمک این کرم و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌توان در تشخیص زودهنگام سرطان‌های مختلف از جمله سرطان ریه کمک گرفت.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی دانشمندان در این زمینه تحقیقاتی، استفاده از کرم‌های کوچک در تشخیص زودهنگام سرطان بیش از ۷۰ درصد کارایی دارد.

دانشمندان برای پی بردن به توانایی کرم الگانس در تشخیص سلول‌های سرطانی، کرم‌های کوچک را در حفره وسطی یک قطعه آزمایشگاهی به نام الاستومر سیلیکون قرار دادند. در این قطعه آزمایشگاهی دو چاهک نیز در کنار حفره وسطی وجود دارد که دانشمندان سلول‌‌های سالم و سرطانی ریه را در هرکدام از آن‌ها قرار دادند. پس از گذشت یک ساعت، الگانس به سمت سلول‌ سرطانی جذب شده و به سوی آن حرکت کرد.

گفتنی است که دانشمندان هنوز به قطعیت و دقت کامل این روش پی نبردند و به همین دلیل نمی‌توان به صورت قطعی درباره این روش اظهار نظر  کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

تلگرام در برزیل رفع فیلتر شد

خواندن مطلب بعدی ←

محکومیت متا در روسیه بر فعالیت واتس‌اپ تاثیرگذار نخواهد بود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *