تراشه‌های اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون۷ نسل ۱ کوالکام معرفی شدند

تراشه‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون7 نسل 1 کوالکام معرفی شدند

هنوز چند ماهی از معرفی قدرتمندترین تراشه کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نمی‌گذرد که این شرکت نسل جدید تراشه‌های قدرتمند خود به نام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را به بازار معرفی کرد. کوالکام همچنین به همراه معرفی تراشه مذکور، از یک تراشه میان رده به نام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیز رونمایی کرد.

تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱

تراشه مذکور که برای گوشی‌های پرچمدار طراحی شده است، نسبت به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عملکرد مطلوب‌تری را ارائه می‌دهد. عملکرد پردازنده مرکزی (CPU) در این تراشه حدوداً ۱۰ درصد بهبود یافته و کوالکام فرکانس GPU آن را هم ۱۰ درصد افزایش داده است.

البته بهبودهای این تراشه نسبت به نسل قبلی فقط محدود به CPU و GPU نمی‌شود و چیپست مذکور در زمینه بهره‌وری انرژی هم نسبت به نسل قبلی با بهبود ۱۵ درصدی همراه بوده که این معنای ۱ ساعت بازی بیشتر برای کاربران است.

به گفته کوالکام، عملکرد هوش مصنوعی نسل جدید تراشه اسنپدراگون به ازای هر وات با بهبود ۲۰ درصدی همراه بوده است و در زمینه بهره‌وری CPU و GPU، با ۳۰ درصد بهره‌وری انرژی بالاتر روبه‌رو هستیم.

تراشه‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون7 نسل 1 کوالکام معرفی شدند

علاوه بر موارد مذکور، پایداری اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ نسبت به نسل قبلی بهتر شده است. به بیانی دیگر این تراشه پایداری بالاتری نسبت اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد و برای مدت زمان بیشتری فرکانس بالا را حفظ می‌کند و هنگام اجرای بازی یا استفاده از شبکه ۵G دیرتر گرم می‌شود. از دیگر مشخصات تراشه مذکور می‌توان به اینترنت ۵G با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه و ضبط ویدیوهای ۸K HDR اشاره کرد.

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱

کوالکام به همراه معرفی قدرتمندترین تراشه خود، از یک چیپست میان‌رده به نام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیز رونمایی کرد. این تراشه هم مانند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از لیتوگرافی ۴ نانومتری و موتور هوش مصنوعی کوالکام بهره می‌برد.

قدرتمندترین هسته‌های تراشه مذکور دارای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و کوالکام برای پردازش داده‌های گرافیکی با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ از آدرنو ۶۶۲ استفاده کرده است. عملکرد گرافیکی تراشه میان‌رده جدید کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۷۷۸G حدوداً ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است و در زمینه هوش مصنوعی هم با ۳۰ درصد عملکرد بهتر مواجه هستیم.

در این تراشه از موتور فریم موشن آدرنو استفاده شده است که این موضوع سبب شده تا فریم ریت آن نسبت به آخرین نسل از تراشه‌های سری ۷ کوالکام دو برابر بیشتر شود.

از دیگر مشخصات این چیپست می‌توان به مودم اسنپدراگون X62 5G، سرعت دانلود ۴.۴ گیگاهرتز، پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، بلوتوث نسخه ۵.۳، وای‌فای ۶E و پردازشگر سیگنال تصویر سه‌گانه Spectra با امکان ضبط ویدیوهای ۴K HDR اشاره کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

تراشه‌های Filogic 380 و Filogic 880 با پشتیبانی از فناوری وای‌فای ۷ معرفی شدند

خواندن مطلب بعدی ←

شیائومی از تلویزیون ۸۶ اینچی Mi Es Pro با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *