آمازون ۴۵۰۰ ماهواره اضافی به فضا می‌فرستد

آمازون 4500 ماهواره اضافی به فضا می‌فرستد

آمازون با درخواست ۴۵۰۰ ماهواره اضافی قصد دارد تعداد ماهواره‌های خود برای ارائه اینترنت پرسرعت را به عدد ۷۷۷۴ برساند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، آمازون به دنبال اخذ مجوز از تنظیم کننده‌های ارتباطات ایالات متحده آمریکا برای استقرار بیش از ۴۵۰۰ ماهواره اضافی به عنوان بخشی از تلاش این شرکت برای ارائه اینترنت دارای پهنای باند به مناطقی در سراسر جهان است که اینترنت پرسرعت ندارند.

آمازون قبلاً گفته بود که قصد دارد حداقل ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت ۳۲۳۶ ماهواره از طریق پروژه کویپر خود هزینه کند.

اواخر روز پنجشنبه، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای استقرار مجموعا ۷۷۷۴ ماهواره برای این پروژه موافقت کرد.

روز دوشنبه، آمازون از FCC برای پرتاب و راه اندازی دو نمونه اولیه ماهواره تا پایان سال ۲۰۲۲ درخواست مجوز کرد.

آمازون در بایگانی خود گفت که این ماهواره‌ها به خانواده‌ها، بیمارستان‌ها، مشاغل، سازمان‌های دولتی و سایر سازمان‌ها در سراسر جهان، از جمله در مناطق جغرافیایی که پهنای باند قابل‌اعتماد کم است، خدمات ارائه خواهد داد.

این شرکت می‌گوید: اگرچه اتصال در سطح جهانی بهبود یافته است، اما تنها ۵۱ درصد از جمعیت جهان و ۴۴ درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه، آنلاین هستند.

در سال ۲۰۲۰، FCC  طرح پروژه کویپر را برای صورت فلکی ماهواره‌های مدار پایین زمین برای رقابت با شبکه استارلینک که توسط ایلان ماسک اسپیس ایکس ساخته شده بود، تصویب کرد.

آمازون با ماسک درگیر شده و اخیراً این میلیاردر را به نادیده گرفتن انواع قوانین تحمیلی دولت متهم کرده است.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون و ماسک در کسب و کار پرتاب فضایی خصوصی، رقیب هستند. شرکت بلو اورجین تصمیم اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا مبنی بر اعطای یک قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری برای فرودگر ماه به اسپیس ایکس  را به چالش کشیده بود، اما یک قاضی این چالش را روز پنجشنبه رد کرد.

اسپیس ایکس بیش از ۱۷۰۰ ماهواره را در فضا مستقر کرده است.

در اوایل فته قبل، FCC  درخواست شرکت بوئینگ برای پرتاب و راه اندازی ۱۴۷ ماهواره برای ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت باند پهن را تایید کرد.

بوئینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در FCC به دنبال مجوز برای استقرار یک صورت فلکی باند V متشکل از ماهواره‌های مدار پایین زمین بود.

بوئینگ این هفته گفت: آینده چند مداری را برای فناوری‌های ماهواره‌ای می بیند. با افزایش تقاضا برای ارتباطات ماهواره‌ای، تنوع در رژیم‌ها و فرکانس‌های مداری برای برآورده کردن خواسته‌های منحصر به فرد مشتری مورد نیاز خواهد بود.

→ خواندن مطلب قبلی

پرچمدار سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

خواندن مطلب بعدی ←

چین به ۱.۰۷۲ میلیارد نفر دو دوز کامل واکسن تزریق کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *