لوسی، در جستجوی سرنخ‌های شکل‌گیری منظومه شمسی

لوسی، در جستجوی سرنخ‌های شکل‌گیری منظومه شمسی

ناسا یک سفینه فضایی را در یک سفر ۱۲ ساله برای اکتشاف موج استروئیدها به اطراف مشتری ارسال می کند که هدفش یافتن سرنخ هایی در مورد چگونگی شکل گیری منظومه شمسی است.

آخر این هفته ، یک کاوشگر رباتیک جدید که توسط ناسا ساخته شده است قرار است در اعماق منظومه شمسی پرتاب شود.

چشم انداز این ماموریت در مورد کشف انبوهی از سیارک های دور است که در اطراف مشتری جمع شده اند.

این فضاپیمای بدون سرنشین که لوسی نامیده می شود، اولین مورد در نوع خود است که سنگهای فضایی عمدتا ناشناخته را هدف قرار داده است، به این امید که مطالعه آنها کمی بیشتر در مورد چگونگی به وجود آمدن خانه آسمانی ما بگوید.

سیارک هایی که لوسی از آنها دیدن می کند به نام تروجان های مشتری شناخته می شوند که نامش توسط ستاره شناسی که اولین بار مدارهای متمایز آنها را محاسبه کرد، از جنگ تروا گرفته شد.

قبلاً هیچ فضاپیمایی از این جمعیت از اجرام فضایی بازدید نکرده بود. اما دانشمندان مشتاق مطالعه تروجان ها بوده اند ، زیرا فکر می کنند این سیارک ها ممکن است سرنخ هایی در مورد چگونگی شکل گیری منظومه شمسی ما ارائه دهند.

تصور می شود که تروجان ها مانند دیگر سیارک های همسایه کیهانی ما از زمان شکل گیری تقریباً ۴.۵ میلیارد سال پیش در طلوع سیارات آنچنان تغییر نکرده اند.

به این ترتیب، آنها به عنوان تصاویر کودک از منظومه شمسی عمل می کنند.

حتی جذاب تر، این نظریه است که تروجان ها در مدار مشتری شکل نگرفته اند بلکه از جایی دیگر آمده اند.

اگر این درست باشد ، آنها می توانند چیزهای زیادی در مورد نحوه عبور اولین اجرام و سیارات در حال ظهور در منظومه شمسی در سال های اول در اختیار ما قرار دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

اخذ مجوز دومین ETF بیت کوین از بورس آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

سال سیاه تجارت باج افزارها، سال سفید هکرها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *