زارع‌پور: اپراتورها باید ریال به ریال افزایش قیمت اینترنت را صرف خرید تجهیزات و توسعه شبکه کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید اینترنت افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد نداشته است و این افزایش تعرفه اعمال شده نیز طبق تعهد اپراتورها می بایست صرف خرید و توسعه تجهیزات شبکه شود.
تا کنون تمام پاسخ‌ها به علت گران شدن اینترنت یک پاسخ دارد: تعرفه‌ها افزایش پیدا کرده تا اپراتورها بتوانند تجهیزات جدید بخرند و شبکه را توسعه دهند.بنا به گزارش صنایع مدرن، زارع پور در این خصوص اضافه کرد:
از اپراتورها تعهد گرفته شده است که ریال به ریال این افزایش قیمت و درآمدهای ناشی از آن، صرف توسعه شبکه و خرید تجهیزات شود و سرعت شبکه ظرف ۶ ماه آینده افزایش پیدا کند.همچنین علاوه‌ بر نسل پنجم، پوشش نسل چهارم در کشور بیشتر شود تا در نهایت با افزایش کیفیت و سرعت شبکه رضایت‌مندی مردم بالا رود.
توسعه و تغییرات مد نظر زارع‌پور برای اپراتورها همان شروطی است که رگولاتوری برای صدور مجوز افزایش تعرفه اینترنت برای اپراتورها تعیین کرده بود و اپراتورها نیز با پذیرش تمام آن‌ها قیمت بسته‌های اینترنتی خود را بالا بردند.این افزایش قیمت قرار بود ۳۴ درصد باشد اما بررسی های دقیق نشان داد که در برخی از بسته های اینترنت افزایشی بیش از ۳۴ درصد اعمال شده است.البته زارع پور این مورد را قبول ندارد و در این خصوص گفته”هیچ بسته‌ای بیشتر از ۳۴ درصد افزایش قیمت نداشته است.
البته این افزایش ۳۴ درصدی مورد اعتراض مردم، کارشناسان و حتی برخی از مسئولین قرار گرفت.آن ها اعتقاد دارند که این افزایش قیمت با توجه به کیفیت آن دور از انصاف است.
البته وزیر ارتباطات تأکید می کند که این افزایش تعرفه تنها برای ترافیک اینترنت بین‌الملل اعمال شده و بهای ترافیک داخلی بدون تغییر و همچون گذشته است. موضوعی که در ادامه سیاست کاهش نسبت مصرف ترافیک اینترنت بین‌‌الملل به ترافیک داخلی است و احتمالاً مثل سیاست فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی در راستای کاهش دادن میزان مصرف اینترنت بین‌الملل اعمال می‌شود.
افزایشی که برای تعرفه اینترنت بین‌الملل اتفاق افتاده با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت دیگری می‌توانست به نحوی صورت بگیرد که هم اپراتورها ضرر و زیان اقتصادی کمتری را متحمل شوند و هم افزایش ناگهانی و قابل توجه اینترنت مردم را دچار مشکل نکند.

→ خواندن مطلب قبلی

رونمایی ایسوس از لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus G14 و G16 با پردازنده‌های جدید اینتل و AMD

خواندن مطلب بعدی ←

کیت و اپلیکیشن خانگی تشخیص عفونت ادراری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *