خبر های فوری:

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۲, ساعت ۱۰:۴۶

هوش مصنوعی، عامل اخراج ۴۰۰۰ نفر از کارمندان در آمریکا

هوش مصنوعی، عامل اخراج 4000 نفر از کارمندان در آمریکا

به گزارش شرکت کاریابی آمریکایی Challenger, Gray & Christmas، تقریباً ۴۰۰۰ نفر از کارمندان به دلیل هوش مصنوعی شغل خود را از دست داده‌اند. این شرکت برای اولین بار هوش مصنوعی را به عنوان یکی از دلایل بیکاری افراد نام برده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از اینسایدر، در گزارش شرکت کاریابی مذکور آمده است که از بین بیش از ۸۰ هزار نفری که در ماه می شغل خود را از دست داده‌اند، تقریباً ۳۹۰۰ مورد به هوش مصنوعی برمی‌گردد. به غیر فناوری‌های مربوط به AI، سایر عوامل موجب بیکاری کارمندان شامل شرایط بازار و اقتصادی، کاهش هزینه‌ها، بازسازی و یا ادغام نیز ذکر شده است.

اطلاعات دیگری که در این گزارش آمده است، مربوط به دوره زمانی بین ژانویه تا ماه می است. در این بازه زمانی، حدود ۴۱۷۵۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند. این بدترین شروع پنج ماهه ابتدایی یک سال به شمار می‌رود. اگرچه در سال ۲۰۲۰ در زمان شیوع کرونا، بیش از ۱.۴ میلیون نفر از شغل خود اخراج شده بودند، اما امسال نیز به عنوان بدترین شروع از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

یکی از سخنگویان شرکت Challenger, Gray & Christmas  اعلام کرده است که هوش مصنوعی برای اولین بار به عنوان یکی از عوامل بیکاری کارمندان ذکر شده است. این فناوری بیشترین تأثیر را بر بخش‌های فناوری داشته و شرکت‌هایی مانند گوگل، ادوبی و آمازون به دلیل پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT، نیروی کار خود را کاهش داده‌اند. شرکت Challenger, Gray & Christmas انتظار دارد که این روند در آینده ادامه یابد.

نظر ChatGPT در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر بیکاری کارمندان

گفتنی است که خود ChatGPT نیز معتقد است فناوری هوش مصنوعی بر مشاغل نیز اثرگذار است و احتمالا باعث بیکاری هزاران نفر خواهد شد. ChatGPT در این باره می‌گوید:

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی، امکان وقوع تأثیرات بر روی بازار کار و شغل‌ها وجود دارد. هوش مصنوعی قابلیت انجام برخی از وظایف و فعالیت‌های انسانی را با دقت و سرعت بالاتری دارد. در نتیجه، برخی شغل‌ها و وظایف قابل اتوماسیون هستند و ممکن است با انتقال به هوش مصنوعی و رباتیک از بین بروند.

به طور کلی، هوش مصنوعی به دلیل قابلیت‌هایی مانند تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشینی و تشخیص الگوها، می‌تواند تأثیراتی در برخی صنایع و حوزه‌های کاری داشته باشد. به‌عنوان مثال، در حوزه خدمات مشتریان، سیستم‌های چت‌بات، ربات‌های خدمتگذار و سیستم‌های پاسخ‌گوی خودکار می‌توانند شغل‌های مرتبط با پشتیبانی مشتری را تحت تأثیر قرار دهند.

نویسنده صنایع مدرن

→ خواندن مطلب قبلی

اپل ارزش اپ استور خود را اعلام کرد: تراکنش‌ ۱.۱ تریلیون دلاری در سال گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

شگفتی در علوم روانی: باورها چگونه درد‌های فیزیکی را به وجود می‌آورند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین