سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی کرد

سامسونگ از پردازنده اگزینوس 2200 رونمایی کرد.

پس از شایعات فراوان، سامسونگ بالاخره جدیدترین تراشه خود به نام پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ را به دنیای چیپست‌ گوشی‌های موبایل معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از جی اس ام آرنا، کمپانی مطرح سامسونگ از چیپست ۴ نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰ که با فناوری EUV ساخته شده و از پردازنده گرافیکی Xclipse برخوردار است، رونمایی کرد.

پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ مبتنی بر معماری AMD RDNA 2 است که قابلیت‌های ویژه‌ای همچون رهگیری پرتو و سایه زنی با نرخ متغیر را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.

رهگیری پرتو یکی از جدیدترین فناوری‌های روز که باعث می‌شود تا بازی‌های ویدئویی جلوه طبیعی‌تری داشته باشند. نرخ متغیر سایه‌زنی هم به روان شدن گیم پلی کمک می‌کند.

چیپست Exynos 2200 از جمله اولین تراشه‌های است که هسته‌های آن با معماری Armv9 طراحی شده است. این تراشه دارای CPU هشت هسته‌ای است که یک هسته با قدرت بالا Cortex-X2، سه هسته با قدرت متوسط Cortex-A710 و چهار هسته با قدرت پایین Cortex-A510 ساختار آن را تشکیل می‌دهد.

تراشه جدید سامسونگ در کنار GPU جدید از یک CPU بهبود یافته نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ و NPU قدرتمندتر بهره می‌برد. این ساختار (SOC) باعث شده تا شاهد رونمایی از یک پردازنده بی‌نظیر و فوق‌العاده قدرتمند باشیم.

از جمله مشخصات دیگر این پردازنده می‌توان به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین، امکان فیلم‌برداری ۸K، نمایشگر با وضوح تصویر +QHD و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز اشاره کرد.

این تراشه قدرتمند از رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین این پردازنده به مودم شبکه ۵G یا همان نسل پنجم شبکه مجهز است که از موج میلی‌متری و شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

→ خواندن مطلب قبلی

بازکردن درهای خودرو هیوندای با فناوری Car key اپل

خواندن مطلب بعدی ←

خرید اکتیویژن غول دنیای بازی‌های ویدئویی توسط مایکروسافت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *