بازکردن درهای خودرو هیوندای با فناوری Car key اپل

بازشدن درهای خودرو هیوندای با فناوری Car key اپل

اپل در تابستان پیش رو از فناوری Car key رونمایی خواهد کرد که با آن می‌توان قفل برخی خودورهای کمپانی هیوندای را باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از ورج، تابستان امسال فناوری Car Key اپل به خط تولید جنسیس و هیوندایی خواهد رسید و قفل این خودرو‎ها با برنامه کیف پول آیفون باز خواهند شد.

هیوندای درحال حاضر برنامه‌های اختصاصی iOS که قابلیت راه‌اندازی از راه دور و باز کردن قفل در خودرو‌ها را دارند به اپل ارائه کرده است .

شایان ذکر است برای استفاده از این ویژگی‌ها، اپل نیز باید عملکرد خود را یکپارچه‌تر کند تا بتواند از میانبرهای Apple Wallet درسطح سیستم ماشین‌ها بهره‌مند شود.

سایت هیوندای خاطرنشان می‌کند که ویژگی فناوری Car key مبتنی بر NFC، درحال حاضر فقط در تلفن‌های اندرویدی موجود است.

گفتنی است اپل برای اولین بار ویژگی کلید دیجیتال خودروی خود را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد، اما اکنون این ویژگی فقط در مدل‌های منتخب BMW در دسترس است.

همچنین گزارش‌های موجود مشخص نمی‌کند که آیا هیوندای تنها قصد دارد از فناوری فوق‌باند جدید آیفون یا همان UWB (امکان قفل گشایی ماشین بدون نیاز به در آوردن گوشی از جیب) استفاده کند و یا اینکه فقط از NFC بهره ببرد.

کمپانی  BMW پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که این ویژگی برای ماشین‌های تمام برقی در تراشه u1 (موجود در گوشی‌های آیفون ۱۱ به بعد) در دسترس است .

پیش از این شایعه شده بود که اپل و هیوندای در حال مذاکره برای تولید یک خودروی الکتریکی با هم هستند. البته این شرکت بعداً این شایعات را کم اهمیت جلوه داد و عنوان کرد که دیگر در حال مذاکره با کمپانی اپل نیست

→ خواندن مطلب قبلی

احتمال خداحافظی ایرانی‌ها با گوشی‌های موبایل روز دنیا قوت گرفت

خواندن مطلب بعدی ←

سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *