فورد سریع‌ترین خودروی پلیس شد

فورد سریع‌ترین خودروی پلیس شد

طبق آزمایشی که صورت گرفت، فورد سریع‌ترین خودروی پلیس ایالات متحده آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از اسلش گیر، هر ساله پلیس ایالت میشیگان خودروهای جدید پلیس را آزمایش می کند تا مشخص شود کدام سازنده بهترین خودروها را برای این کار ارائه می دهد.

طی آزمایشی در جنوب غربی میشیگان نیروهای پلیس چهار موتور سیکلت و 11 وسیله نقلیه مختلف را آزمایش کردند.

همه وسایل نقلیه تحت آزمایش از نظر شتاب، حداکثر سرعت، فاصله تا حداکثر سرعت، ترمز و دور موتور مورد ارزیابی قرار گرفتند تا بتوان مقایسه مستقیم عملکرد را میان آنها انجام داد.

هدف از آزمایش این است که به ادارات پلیس در سراسر ایالات آمریکا  کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام خودروها بهترین کارکرد را دارند.

در آزمایشات مشخص شد که خودروی پلیس فورد 2022 سریعترین خودروی پلیس موجود است.

این خودرو نسخه ای از فورد اکسپلورر است و از موتور 3.0 لیتری V-6 توئین توربو با 400 اسب بخار قدرت استفاده می کند.

این خودرو می تواند در 5.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و در 13.5 ثانیه به 100 مایل در ساعت برسد.

حداکثر سرعت خودروی فورد 148 مایل بر ساعت بود که بالاترین حداکثر سرعت در بین تمام خودروهای مورد آزمایش بود.

جالب اینجاست که داج مدل Charger Pursuit دیفرانسیل عقب با قدرت 380 اسب بخار 0.7 ثانیه کندتر از سرعت 60 مایل در ساعت و 0.6 ثانیه کندتر از 100 مایل در ساعت نسبت به فورد بود.

شاید جالب ترین وسیله نقلیه آزمایش شده نمونه اولیه پلیس موستانگ مدل  Mach-E  باشد که در اصل یک Mach-E GT است.

سرعت این خودروی برقی موستانگ بیشتر از فورد است، اما خودروهای پلیس برقی در حال حاضر قابل خرید نیست.

تنظیم آپشن‌های خودرو با آیفون

اپل درصدد است امکان تنظیمات آپشن‌های خود را با استفاده از آیفون میسر کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، منابع بلومبرگ فاش کرده اند که اپل در حال توسعه فناوری درون خودرویی خود به نام “IronHeart” است.

این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد از آیفون خود برای تنظیماتی مانند دمای داخل و خارج خودرو، رادیو، صندلی‌ها و حتی چراغ‌های آمپر استفاده کنند.

این فناوری در ابتدای مرحله تولید است و ممکن است باعث شراکت اپل و برندهای خودروساز گردد.

چنین فناوری جدیدی سبب می شود کارپلی اپل قابلیت های بیشتری به خود بگیرد.

البته به نظر می رسد وقتی این فناوری ارائه شود، در ابتدا به برخی از مدل ها و رنگ ها محدود شود، اما فناوری همیشه از همینجاها آغاز می شود و در ادامه توسعه پیدا می کند.

اپل اخیرا از گوشی های آیفون 13 رونمایی کرده و قرار است سه شنبه این هفته نیز از مک بوک های جدید خود رونمایی کند.

پایان فروش خودروهای فسیلی در امریکا

مقامات نیویورک اعلام کرده‌اند که عبور و مرور خودروهای سوخت فسیلی در این شهر به تدریج محدود خواهند شد و در این راستا فروش این خودروها از سال 2035 میلادی به صورت رسمی ممنوع اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، البته دستیابی به این هدف چندان آسان نخواهد بود و بسیاری از آژانس‌های دولتی باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند شاهد تحقق این رویای بزرگ در این شهر باشند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تنها 14 سال تا زمانی که دیگر امکان فروش خودروهای سوخت فسیلی در نیویورک وجود نداشته باشد باقی مانده است و از سال 2035 تمامی خودروهای فروشی در این شهر باید دارای احتراق صفر باشند.

در حقیقت این قانون موجب می‌شود تا بتوان میزان احتراق گازهای گلخانه‌ای را به میزان 35 درصد کاهش داد که این امر در نهایت با یک هدف بزرگ‌تر یعنی کاهش این مقدار به 85 درصد در سال 2050 همراه خواهد بود.

نکته مهم این است که در حال حاضر در این منطقه تنها یک درصد از تمام خودروهای فروش رفته از نوع تمام الکتریکی هستند و به همین دلیل نیز تبدیل این مقدار به 100 درصد امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

عوامل زیرساختی بسیاری در این زمینه وجود دارند که 14 سال بسیار دشوار و پر چالش را در این شهر به وجود خواهند آورد و شاید بدیهی‌ترین مورد در میان این فهرست را بتوان نصب کردن ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی در سراسر شهر دانست.

این قانون تنها به خودروهای شخصی اشاره ندارد و در بخش دیگری اشاره شده است که خودروهای سطح متوسط و بزرگ نیز باید تا سال 2045 به این وضعیت آری بگویند.

پیش از این نیز کالیفرنیا در سال گذشته اقدامی مشابه را انجام داده بود و ماساچوست نیز مدتی بعد به این فرایند پیوسته بود.

از سوی دیگر قانون گذاران واشنگتن نیز قصد دارند تا قانونی را تصویب کنند که تا سال 2030 عبور خودروهای احتراق فسیلی را در این منطقه ممنوع می‌کند.

اپل بدون شریک خودرو می‌سازد

با وجود گمانه‌زنی درباره برندهای نامدار به عنوان شریک، شرکت اپل بدون شریک خودرو می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از تک رادار، سالیان متوالی از مطرح شدن شایعات ساخت خودرو توسط اپل می‌گذرد و در این میان تعداد زیادی از نام‌های بزرگ به عنوان شرکای احتمالی این شرکت مطرح شدند ولی در نهایت به نظر می‌رسد که این پروژه بدون شریک انجام خواهد شد.

ساخت خودرو توسط اپل برای مدت‌های طولانی در مرز بین شایعات و واقعیت‌ها قرار داشته است و به همین دلیل نیز تغییرات زیادی در اطلاعات این محصول در طول چند سال اخیر به گوش رسیده است که هم اکنون آخرین موارد آن‌ها خبر از نهایی شدن ساختار این محصول دیجیتالی می‌دهند.

 بر اساس اطلاعاتی که یک منبع معتبر کره‌ای یعنی وب‌سایت mk.co.kr منتشر کرده است، این شرکت قصد دارد تا تمامی بار تولید و طراحی این خودرو را به تنهایی به دوش بکشد و خبری از داشتن یک شریک تجاری در این رده نخواهد بود.

 این خودرو قرار است یک خودروی تمام الکتریکی باشد که قابلیت‌های خودران بودن را نیز دارا است ولی جزئیات بیشتری درباره آینده این خودروی اپل در دسترس نیست.

 هدف اپل از حذف کردن شرکای احتمالی برای این پروژه، کاهش هزینه‌های تولید است.

 پیش از اخذ این تصمیم، اپل با چندین خودروساز نامدار جهان مذاکره داشته ولی در نهایت به این نتیجه رسیده است که امکان مشارکت با هیچیک از آن‌‌ها را نخواهد داشت.

 این پروژه به صورت داخلی در میان پروژه‌های اپل با نام پروژه تایتان نامیده می‌شود و اخیرا مدیر بخش محصولات پوشیدنی اپل یعنی کوین لینچ به مدیریت این پروژه منصوب شده است که این امر نشان از تلاش زیاد اپل برای تحقق رویای خودروسازی دارد.

خروج از نسخه موبایل