اخیرا پژوهشی جدید در رابطه با مصرف چای و ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 در اروپا انجام شده است که بر اساس آن، نوشیدن چای میتواند ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از نیواطلس، محققان برای بررسی این پژوهش حدود 20 تحقیق با جامعه آماری یک میلیون بزرگسال را در دو بخش مختلف بررسی کردند. در بخش اول اطلاعات بیش از 5 هزار بزرگسال که به مدت 12 سال پایش شده بودند، بررسی شد. در این جامع آماری، نصف افراد چای مینوشیدند. اما پس از پایان یافتن دوره تحقیقات، نرخ ابتلا به دیابت در میان هر دو گروه یکسان بود.
دانشمندان پس از آن به سراغ بخش دوم تحقیقات رفتند که میزان مصرف چای با احتمال ابتلا به دیابت را بررسی کردند. بر اساس این بخش از پژوهش، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور مرتب چای مینوشند، ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم در آنها پایینتر از سایر افراد است.
افرادی که روزانه یک تا سه فنجان چای مینوشیدند، 4 درصد کمتر از کسانی که چای مصرف نمیکردند با ریسک دیابت مواجه بودند. با این حال، افرادی که روزانه حداقل چهار فنجان چای مینوشیدند، 17 درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشتند.
بر اساس گفتههای شیایینگ لی، محقق ارشد این مطالعه، بدون در نظر گرفتن جنسیت، موقعیت جغرافیایی نوع چای مصرفی، ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که به طور منظم چای مصرف میکنند، کمتر از سایر افراد است.