آمازون، غول خورده فروشی دنیا برای رقابت در حوزه هوش مصنوعی و رقابت با شرکتهایی مانند گوگل و مایکروسافت از ابزارهای جدید در این حوزه رونمایی کرد. ابزارهای جدید این شرکت در حوزه چت بات و تولیدکنندههای تصویر است.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از رویترز، گوگل و مایکروسافت با سرعت خوبی در حوزه هوش مصنوعی در حال رشد هستند و در همین راستا در حال معرفی محصولات و خدمات خود در این حوزه هستند. حالا آمازون برای اینکه از رقابت با شرکتهای مختلف عقب نماند، ابزارهای جدیدی که مبتنی بر دانش هوش مصنوعی هستند را در بخش سرویس ابری خود راهاندازی کرده است.
خدمات وب آمازون (AWS)، بزرگترین ارائه دهنده رایانش ابری جهان با مجموعهای از فناوریهای توسعه یافته با هوش مصنوعی و با رویکردی متفاوت وارد این حوزه شده است. خدمات وب آمازون سرویسی به نام Bedrock را راهاندازی کرده است که این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده تا آنچه را مدلهای بنیادی نامیده میشوند، سفارشیسازی کنند.
این سرویس که به مشتریان خود اجازه میدهد تا با مدلهای پایه اختصاصی آمازون به نام آمازون تایتان کار کنند، منویی از مدلهای دیگر را نیز ارائه میکند. افزون بر این، سرویس مذکور این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به سر و کار داشتن با سرورهای دیتاسنترها با فناوریهای مذکور کار کنند.
گفتنی است که آمازون برای راهاندازی سرورهای مذکور از تراشههای سفارشی سازی شده آمازون و همچنین تراشههای انویدیا، بزرگترین تولیدکننده تراشهها استفاده کرده است.