آیا اینترنت ملی با کمک چینی‌ها استارت می‌خورد؟

ایا اینترنت ملی با چینی‌ها استارت خواهد خورد؟

علی یزدخواه نایب رئیس کمیسیون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از ایجاد و راه‌اندازی اینترنت ملی به کمک چینی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از خبرگزاری مهر، علی یزدی خواه از ایجاد اینترنت ملی با کمک دولت چین خبر داد. وی با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران و دولت چین گفت:

چین که مخالف سلطه‌جویی آمریکا در حوزه‌های گوناگون است تا سه سال آینده به قدرت بزرگ دنیا تبدیل خواهدشد. بنابراین ما باید روابط خود با آن‌ها را گسترش دهیم. همچنین چینی‌ها بستر سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی دارند که نباید آن را دست کم بگیریم.

وی همچنین همکاری ۲۵ ساله را قراردادی برد برد دانست که می‌توان از مزایایی آن بهره‌مند شد. یزدی خواه در این رابطه گفت:

ما می‌توانیم در زمینه فناوری‌های همچون هوش مصنوعی، توسعه شبکه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات از تجارب کشور چین استفاده کنیم.

به گفته این نماینده مجلس، ایران باید از تجربه توسعه شبکه ملی اطلاعات چینی‌ها استفاده لازم را ببرد.

این اظهارات در حالی بیان شده است که چندی پیش خبرهای مبنی بر راه‌اندازی اینترنت ملی با قرارداد ۲۵ ساله در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود. اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا این همکاری دوجانبه به معنی حکم محدودیت اینترنت در ایران خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت که این ادعاها شایعه است و هیچکدام از آن‌ها صحیح نیستند.

اظهارات یزدی خواه در شرایطی بیان شده است که مرکز پژوهش‌های انتقادات جدی را به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی وارد کرده است. علاوه بر این کارشناسان نیز درباره ایجاد بستر اینترنت ملی و محدودیت اینترنت بین‌الملل در فضای ایران هشدار داده‌اند و اعلام کرده اند؛ محدودیت‌ها باعث از بین رفتن کسب وکارهای مجازی خواهد شد که به سبب آن نارضایتی کاربران را در پی خواهد داشت.

→ خواندن مطلب قبلی

تیم کوک: اپل در سال گذشته ۱۶۵ میلیون مشترک جدید بدست آورد

خواندن مطلب بعدی ←

برخورد موشک اسپیس‌ ایکس با ماه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *