برخورد موشک اسپیس‌ ایکس با ماه

برخورد موشک اسپیس‌ ایکس با ماه

شاید موضوع زباله‌های فضایی به اندازه آلودگی کره زمین تا به امروز خیلی مطرح نشده است. اما شایعه برخورد موشک اسپیس‌ ایکس با ماه، ابعاد تازه‌ای را نسبت به این موضوع باز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از ورج، این موشک که ۷ سال پیش در فوریه ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شده بود، با سرعت ۲.۵۸ کیلومتر بر ثانیه در مسیر برخورد با کره ماه قرار دارد.

بیل گری ستاره شناس مشهور، اولین کسی بود که از برخورد فالکون ۹ به کره ماه اطلاع پیدا کرد. او از معدود افرادی که قطعه موشک را از زمان پرتاب آن ردیابی کرده است. وی که اخبار مربوط به حوزه ستاره شناسی را دنبال می‌کند، اعلام کرده است:

این موشک به طور قطعی در تاریخ  ۴ مارس ۲۰۲۲ به کره ماه برخورد خواهد کرد.

وی با استفاده از یک برنامه به نام پولوتون، اطلاعات خود را به روز می‌کند. این نرم افزار در ابتدا برای پیش بینی مدار سیارک‌ها و قمرهای کوچک در اطراف غول‌های گازی دور ساخته شده بود. اما اخیرا، او از اپلیکیشن پولوتون برای ردیابی اختراعات دست بشر که در اطراف زمین ایجاد شده‌اند، بهره می‌برد.

ستاره شناسان با اعلام این موضوع که زباله‌های فضایی تا حدودی عجیب هستند، در خصوص برخورد فالکون ۹ به ماه اظهار داشتند که این اولین برخورد از یک زباله فضایی با کره ماه است. آن‌ها معتقدند که اگر موقعیت برخورد، دقیق مطرح شود، مدارگرد شناسایی ماه (LRO) می‌تواند لحظه‌ای برخورد را ثبت کند.

به گفته کارشناسان، این امکان وجود دارد که فالکون ۹ اولین قطعه زباله فضایی باشد که یک بمب غواصی برنامه‌ریزی نشده بر روی ماه می‌سازد. این در حالی است که این موشک برای شروع به آن‌ جا نرفته بود. آنان معتقدند اگر چه این موضوع برای زمین خطری ندارد، اما یادآوری می‌کند که برای دفع زباله‌های فضایی و قطعاتی که به اعماق زمین سفر می‌کنند؛ باید راهی مناسب پیدا کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

آیا اینترنت ملی با کمک چینی‌ها استارت می‌خورد؟

خواندن مطلب بعدی ←

رمز ریال ابزاری برای پرداخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *