اولین نمای سه بعدی از جو مشتری

اولین نمای سه بعدی از جو مشتری

کاوشگر جونو اولین نمای سه بعدی جو مشتری را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، کاوشگر جونو ناسا نگاه بهتر و عمیق تری به جو مشتری ارائه کرده است. محققان اولین نمای سه بعدی از لایه های جوی مشتری را تولید کرده اند که نحوه عملکرد ابرهای متلاطم و طوفان های آن را با جزئیات بیشتری نسبت به قبل نشان می دهد.

مهم‌تر از همه، نحوه رفتار طوفان‌ها و پادسیکلون‌ها واضح‌تر است. آنها بسیار بلندتر از حد انتظار هستند، با لکه قرمز بزرگ (یک پاد سیکلون) در عمق ۲۰۰ مایلی. بسته به چرخش آنها نیز گرمتر یا سردتر هستند.

جونو با استفاده از یک پرتو سنج مایکروویو که نگاهی به زیر سطح ابرها داشت، به پر کردن داده ها کمک کرد. برای لکه قرمز بزرگ، تیم داده‌های رادیومتر را با نشانه‌های جاذبه از دو پاس نزدیک تکمیل کردند.

اطلاعات رادیومتر همچنین سلول‌های گردشی زمین مانند را در نیمکره‌های شمالی و جنوبی نشان می‌دهد، بدون اینکه به تغییرات اقیانوس‌مانند در نور مایکروویو اشاره کنیم.

هنوز رازهایی مانند جرم جوی لکه قرمز بزرگ باقی مانده است. با این گفته، تصاویر سه بعدی در حال حاضر تصویر منسجم تری از نحوه رفتار سیارات جوینی مانند مشتری ایجاد می کند. شاید برای حل بیشتر اسرار مشتری تلاش زیادی لازم نباشد.

→ خواندن مطلب قبلی

تحول در عکاسی با سنسور جدید پرچمدار نیکون

خواندن مطلب بعدی ←

استقبال گسترده سلبریتی‌ها از NFT

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *