گوشی‌های شیائومی ۱۲ به بازارهای جهانی معرفی شدند

گوشی‌های شیائومی 12

کمپانی شیائومی از خانواده گوشی‌های پرچمدار خود در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این شرکت سه نسخه از گوشی‌های شیائومی ۱۲ را به بازارهای جهانی معرفی کرد تا به نوعی  از رقبای خود جا نماند. اما این سه اسمارت‌فون چه ویژگی‌های دارند و مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها چه تفاوت‌های باهم دارند؟ اگر می‌خواهید گوشی‌های شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X را بشناسید با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ که به‌عنوان اولین عضو از خانواده سری گوشی‌های شیائومی شناخته می‌شود، از صفحه‌نمایش ۶.۲۸ اینچی آمولد با رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. از ویژگی‌های مهم این نمایشگر می‌توان به روشنایی ۱۱۰۰ نیتی آن اشاره کرد که کاربران به‌راحتی می‌توانند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنند. پنل نمایشی این گوشی هوشمند علاوه بر روشنایی ۱۱۰۰ نیتی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه 12 گوشی‌های شیائومی 12

اگر به تصاویر این اسمارت‌فون نگاهی بیندازیم، در پنل پشتی آن یک چارچوب کشیده می‌کنیم که دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو در آن جای‌داده شده‌اند. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قدرت پردازش این اسمارت‌فون را تامین می‌کند. این پردازنده آخرین و قدرتمندترین نسل پردازنده‌های کوالکام است. گوشی شیائومی ۱۲ در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد که هر دو نسخه مذکور از رم ۶ یا ۸ LPPDR5 بهره می‌برند.

آخرین سیستم‌عامل اندروید یعنی Android 12 و رابط کاربری MIUI 13 هم مشخصات نرم‌افزاری این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند. البته مشخصات بخش‌های نرم‌افزاری نسخه ۱۲ پرو هم با این مشخصات روانه بازار می‌شوند.

شیائومی برای تامین انرژی اولین نسخه از گوشی‌های سری  12 خود از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

در نهایت، قیمت شیائومی ۱۲ در بازار جهانی ۷۴۹ دلار خواهد بود و با رنگ‌های خاکستری، بنفش و آبی عرضه می‌شود.

گوشی شیائومی ۱۲ پرو

دومین مدل از سری گوشی‌های شیائومی ۱۲، نسخه پرو این خانواده است که پنل نمایشی آن نسبت به شیائومی ۱۲ کمی بزرگ‌تر است. شیائومی برای نمایشگر این گوشی هوشمند از پنل نمایشی ۶.۷۳ اینچی آمولد با رزولوشن +Full HD استفاده کرده است. پنل نمایشی این موبایل هوشمند به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد توانسته از مرجع DisplayMate نمره +A را دریافت کند. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های نمایشگر این گوشی هوشمند می‌توان به حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیتی و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

نسخه پرو گوشی‌های شیائومی 12

این گوشی هوشمند هم مانند بردار کوچکتر خود به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است اما با این تفاوت که همه سنسورها از کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند. به بیانی دیگر دوربین‌های واید، اولتراواید و ماکرو همگی ۵۰ مگاپیکسلی هستند. گوشی شیائومی ۱۲ پرو همچنین برای دوربین سلفی به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

این گوشی هوشمند مانند هم خانواده خود از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد و در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ و ۸ عرضه می‌شود.

ظرفیت باتری این مدل از سری گوشی‌های شیائومی ۱۲ کمی بیشتر از نسخه قبلی است و با باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژر ۱۲۰ عرضه می‌شود.

قیمت شیائومی ۱۲ پرو ۲۵۰ دلار گرانتر از شیائومی ۱۲ و در بازارهای جهانی ۹۹۹ دلار ارزشگذاری شده است.

گوشی شیائومی ۱۲X

مقرون به‌صرفه‌ترین عضو خانواده گوشی‌های شیائومی ۱۲، نسخه ۱۲X است که با قیمت ۶۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. نمایشگر ۶.۲۸ اینچی آمولد با رزولوشن +HD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مشخصات پنل نمایشی این گوشی را تشکیل می‌دهند. همچنین حداکثر روشنایی سومین عضو این نسل از اسمارت‌فون‌های شیائومی ۱۱۰۰ نیت است.

سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو مجموع دوربین‌های این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. شیائومی ۱۲X همچنین برای دوربین سلفی به دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید مجهز شده است.

نسخه 12X  گوشی‌های شیائومی

این اسمارت‌فون برخلاف دو نسل دیگر که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند، به چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده است و با دو نسخه ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ روانه بازار می‌شود. اندروید ۱۱ و MIUI 13 هم مشخصات بخش نرم‌افزاری تشکیل می‌دهند

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ واتی وظیفه شارژدهی این گوشی هوشمند را به عهده دارد

→ خواندن مطلب قبلی

طرح مسدودسازی پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مجلس کلید خورد

خواندن مطلب بعدی ←

آنر از گوشی مجیک ۴ Ultimate رونمایی کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *