کاهش ۸۱ درصدی فروش گوشی‌ های هواوی در سال ۲۰۲۱

کاهش 81 درصدی فروش گوشی‌ های هواوی در سال 2021

هواوی که چند سالی به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های ساخت گوشی هوشمند شناخته می‌شد، در سال گذشته با کاهش ۸۱ درصدی فروش اسمارت‌فون‌های خود مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از گیزمو چاینا، اقدامات و تحریم‌های ایالت متحده آمریکا بر علیه کمپانی هواوی، ضربات سهمگینی را بر پیکره این کمپانی وارد کرده است. طبق گزارشات درز شده، فروش گوشی‌ های هواوی برای سال ۲۰۲۱ به ۳۵ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد تا با افتی ۸۲ درصدی مواجه شود.

طبق این گزارش، کمپانی Huawei در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ درصد از بازار اسمارت‌فون‌ها را در اختیار داشت که این عدد در سال قبل به ۳ درصد کاهش یافت و به نوعی از جمع کمپانی‌های غول پیکر گوشی‌های هوشمند عقب ماند.

البته این موضوع در مورد گوشی‌های Honor صدق نمی‌کند، چرا که این برند پس از جدایی از هواوی توانست از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود و در سال گذشته فروش نسبتا مناسبی را تجربه کرد. با همه این تفاسیر، برند آنر در سالی که گذشت توانست ۴۰ میلیون دستگاه موبایل را به فروش برساند که این میزان بیشتر از فروش هواوی بود. آن‌ها با این حجم از فروش توانستند، جایگاه هشتم از بین برندهای مختلف را بدست آورند.

این شرکت چینی در سه ماهه ۲۰۲۰ هم توانست در مقطعی به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شود. اما روزگار خوش هواوی چندان طول نکشید و این شرکت با تحریم‌های آمریکا مواجه شد و در عرضه سه ماه از جایگاه اول به جایگاه سوم سازندگان گوشی‌های موبایل هوشمند رسید.

افت رتبه هواوی به همین جا ختم نشد و تاثیر بی حد و حصر تحریم‌های آمریکا باعث شد تا این کمپانی در پایان سال ۲۰۲۱ به جایگاه نهم برسد.

یکی از دلایل تحریم هواوی توسط  آمریکا، اتهام ارتباط این کمپانی با ارتش چین که البته بارها توسط خود Huawei رد شده است.

در حال حاضر، در لیست بهترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند، سامسونگ با فروش ۲۷۱.۵ میلیون دستگاه در صدر لیست دیده می‌شود. این در حالی است که کمپانی اپل با فروش ۲۳۶.۲ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. شیائومی، اپو و موتورولا نیز جایگاه سوم و تا پنجم را در اختیار دارند.

→ خواندن مطلب قبلی

خرید استودیو بانجی توسط کمپانی سونی

خواندن مطلب بعدی ←

توئیتر از دولت آلمان شکایت می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *