پیامک های تبلیغاتی مزاحم که به عنوان یکی از آزاردهندهترین موضوعات برای هر کاربری به حساب میآید، با برخورد جدی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مواجه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از مهر، پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان رگولاتوری از برخورد جدی سازمان با پیامک های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.
به گفته این مقام مسئول، با تمام سیمکارتهای شخصی که اقدام به ارسال محتوای تبلیغاتی میکنند و کاربران در سامانه ۱۹۵ از آنها شکایت میکنند، برخورد خواهد شد. قره داغی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برخورد با SMSهای تبلیغاتی در سالهای اخیر، از مسدودسازی ۳۵۸ هزار سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمتهای پیامکی در سه سال گذشته خبر داد.
وی در ادامه به پیگیری تمامی شکایتها از سوی رگولاتوری اشاره کرد و اظهار داشت که شکایت کاربران تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.
قره داغی در ادامه گفتگو خود تاکید داشت که متاسفانه اغلب کاربران به شکل ناخواسته، اطلاعات شماره خود را در اختیار فروشگاهها و مراکز خدماتی قرار میدهند و به همین دلیل است کاربران SMSهای متعددی را با سرشمارههای تبلیغاتی دریافت میکنند.
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان رگولاتوری به برنامههای این سازمان برای حل مشکل پیامکهای تبلیغاتی اشاره و اظهار داشت که سازمان تلاش خواهد کرد تا فروشگاهها و مراکز خدماتی در قالب ایجاد باشگاه مشتریان، محتواهای تبلیغاتی خود را به کاربران ارسال کنند. شایان ذکر، کاربر در صورت عدم تمایل میتواند از دریافت SMS ها انصراف بدهد.
وی در ادامه به برگزاری جلسات مختلف با شرکتها برای حل این مشکل اشاره کرد و در این رابطه گفت:
هفته قبل، آخرین جلسه با سازمانها و شرکتها تشکیل شد که هم اکنون به نتیجه رسیدیم که شرکتها قبل از ارسال پیامک، باید در قالب باشگاه مشتریان، مجوز افزودن کاربر به لیست را دریافت کنند.
طبق گفتههای این مقام مسئول، با سرشمارههای که در لیست باشگاه مشتریان قرار ندارند و اقدام به ارسال محتوای تبلیغاتی میکنند، برخورد و به نوعی از دور خارج خواهند داشت.
قره داغی در انتهای گفتگو خود به مدیریت خوب سازمان در بحث پیامکهای تبلیغاتی اشاره کرد و اظهار داشت که اگر یک شرکت مرتکب تخلف شود، تمامی خطوط آن را مسدود میکنیم.