طرح صیانت برای بازبینی به شورای عالی فضای مجازی فرستاده شد

طرح صیانت برای بازبینی به شورای عالی فضای مجازی فرستاده شد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی و بازبینی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در این شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از همشهری آنلاین، رئیس مجلس با ارسال نامه‌ای به شورای عالی فضای مجازی از رئیس شورا درخواست داشت تا سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی در این نهاد مشخص شود.

این در حالی است که نمایندگان مجلس در جلسه‌ای ۲۲ فروردین به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی و انحلال کمیسیون مشترک رأی داده بودند. حالا شنیده‌ها حاکی از آن مجلس به دنبال تغییر محتوای طرح صیانت است تا این طرح مورد استقبال جامعه قرار بگیرد.

ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بین صحن علنی و کمیسیون مشترک در رفت آمده بوده و هیئت‌رئیسه مجلس با جلسات فراوان به این موضوع ورود کرده است، اظهار داشت که مجلس شورای اسلامی به آرای عمومی جامعه اهمیت می‌دهد و نسبت به آن بی‌تفاوت نیست.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، مجلس در صدد است که طرح مذکور علاوه بر مشروعیت قانونی، معقولیت اجتماعی هم داشته باشد و به همین دلیل رئیس مجلس در راستای کسب معقولیت اجتماعی نظرشان این است که شورای عالی فضای مجازی به‌عنوان سیاستگذار به این طرح کمک کند.

وی در گفتگو خود تاکید داشت که در اولین جلسه شورا این درخواست بررسی خواهد شد.

فیروزآبادی تاکید داشت که شورای عالی فضای مجازی به دنبال تعیین سیاست‌های کلان طرح صیانت از کاربران است و ابراز امیدواری کرد که نظر متخصصان و مردم را برای طرح ساماندهی فضای مجازی جلب کند.

همان‌طور که از صحبت‌های دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مشخص است، محتوای طرح صیانت تغییر خواهد کرد و طرحی جدید جایگزین آن خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش شدید آب‌های زیرزمینی در شهرهای بزرگ ایران

خواندن مطلب بعدی ←

مقایسه جدیدترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *