سال سیاه تجارت باج افزارها، سال سفید هکرها

سال سیاه تجارت باج افزارها، سال سفید هکرها

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید پرداخت باج افزارها در سال ۲۰۲۱ می تواند به اندازه کل یک دهه گذشته برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ورج، بر اساس آماری که توسط شبکه بررسی جنایات مالی خزانه داری آمریکا منتشر شده است، تجارت باج افزار امسال رونق دارد و ممکن است میلیاردها دلار برای برخی از بازیگران برتر خود به همراه داشته باشد.

این گزارش با نگاهی به گزارش فعالیت های مشکوک موسسات مالی، رشد گسترده پرداخت باج افزارها را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نشان می دهد و حتی توانسته تشخیص دهد برخی از گروه های هکری با تجزیه و تحلیل تراکنش های بلاکچین مرتبط با کیف پول خود، چقدر سود برده اند.

این گزارش نشان می دهد که گزارش معاملات مشکوک مربوط به باج افزارها از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۵۹۰ میلیون دلار بوده است.

یکی از شوکه کننده ترین اعداد در این گزارش این است که ۱۰ گروه هکری برتر طی سه سال گذشته حدود ۵.۲ میلیارد دلار بیت کوین قاچاق کرده اند.

این شبکه همچنین با پیدا کردن کیف های مرتبط با پرداخت ۱۰ برنامه باج افزاری برتر و سپس معاملات خروجی آنها به این یافته دست یافته که گروه های هکری می توانند رمزهای بیشتری را در کیف پول هایی که هنوز به آنها دست نزده اند دور بزنند.

در ماه ژوئن ، مدیر تحقیقات Chainalysis به ورج گفت که شرکت داده های بلاک چین سال ۲۰۲۰ را «سال باج افزار» نامگذاری کرده است و از خود می پرسد که آیا ۲۰۲۱ عنوان مشابهی را دریافت نخواهد کرد؟

به نظر می رسد که پاسخ مثبت است، اگرچه شاید نیاز به ارتقا داشته باشد.

شبکه بررسی جنایات مالی خزانه داری آمریکا تخمین می زند که در نیمه اول سال  ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ پرداخت شده است.

این شبکه می گوید اگر روند این چنین ادامه یابد، هکرها می توانند امسال نسبت به یک دهه گذشته بیشتر از باج افزارها استفاده کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

لوسی، در جستجوی سرنخ‌های شکل‌گیری منظومه شمسی

خواندن مطلب بعدی ←

پرچمدار دسکتاپ گیمینگ کادوی تولد الین ویر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *