رشد ۲۳ درصدی درآمد مدیاتک در ژانویه ۲۰۲۲

رشد 23 درصدی درآمد مدیاتک در ژانویه 2022

مدیاتک که به عنوان یکی از چند شرکت‌ برتر سازنده تراشه اسمارت‌فون‌ها شناخته می‌شود، گزارش درآمدزایی خود در ماه ژانویه ۲۰۲۲ را منتشر کرد. طبق این این گزارش، درآمد مدیاتک در ژانویه ۲۰۲۳ با رشدی ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از گیزمو چاینا، گزارش درآمد مدیاتک در ژانویه ۲۰۲۲ امروز ۱۲ فوریه برابر با ۲۳ بهمن منتشر شد. بر اساس این آمار، مدیاتک توانست به درآمد ۱.۵۵ میلیارد دلار در ماه برسد.

البته نکته‌ای دیگر که در این گزارش مشاهده می‌شود، کاهش ۵.۸ درصدی رشد درآمدی ماهانه این شرکت نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۱ است. اما با این حال، Media Tek به سه ماه اول سال که یک ماه آن سپری شده خوشبین است. این کمپانی تایوانی همچنین پیش‌بینی کرده که در سه ماه اول سال جاری ۴.۷ تا ۵.۱ میلیاردلار کسب درآمد کند و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشدی ۲ تا ۱۰ درصدی داشته باشد.

کارشناسان و تحلیگران بر این باورند که رشد درآمد مدیاتک در ژانویه ۲۰۲۲، حاصل از عرضه پردازنده جدید دایمنسیتی ۹۰۰۰ است. از همین رو، مدیرعامل Media Tek اظهار داشت که بهبود فناوری ۵G در تراشه‌ها و عرضه ۹۰۰۰ Dimensity باعث چنین رشدی شده است.

مدیاتک پیش از این نیز گزارش مالی خود در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده بود که نشان از رشد ۵۳.۲ درصدی وضعیت درآمدی این کمپانی نسبت سال گذشته داشت. آن‌ها در سال ۲۰۲۱ توانستند از فروش تراشه‌های خود ۱۷.۶ میلیارد دلار کسب درآمد کنند.

در مجموع، این برند تایوانی در سال‌های اخیر توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و بازار تراشه‌سازان را تحت تاثیر رشد خود قرار بدهد. مدیاتک حتی نسبت به کوالکام در ارسال تراشه به چین در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری را ثبت کرد و توانست چیپست‌های خود را در دل ۱۱۰ میلیون اسمارت‌فون قرار دهد.

→ خواندن مطلب قبلی

مدیرعامل شیائومی: با تمرکز بیشتر در تولید، گوشی‌های پرچمدار اپل را به چالش خواهیم کشید

خواندن مطلب بعدی ←

ایران در جایگاه ششم کشورهای معتاد به گوشی‌های موبایل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *