روند صعودی تولید خودروهای تسلا در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲

روند صعودی تولید خودروهای تسلا در سه‌ماهه نخست سال 2022

خودروساز آمریکایی تسلا که در حیطه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، اخیرا اعلام کرد که در سه ماه نخست سال بیش از ۳۱۰ هزار خودرو الکتریکی را تولید کرده و آن‌ها را به بازار تحویل داده است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، افزایش تحویل خودروهای تسلا به بازار در حالی اتفاق می‌افتد که فعالیت کارخانه‌های این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین به حالت تعلیق درآمده است. ایلان ماسک که به‌عنوان رئیس تسلا فعالیت می‌کند، پس از اعلام این خبر در توییتر خود نوشت:

تسلا به دلیل وقفه زنجیره تأمین و سیاست‌های چین در مورد کرونا سه ماه سختی را پشت سر گذاشته است.

گفتنی است که این کمپانی در ماه گذشته دو بار بزرگترین کارخانه خود واقع در شانگهای چین را به دلیل سیاست‌ چینی‌ها برای مقابله با شیوع مجدد کووید_۱۹ را تعطیل کرد.

بر اساس گفته‌های تسلا، این شرکت در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ توانست ۳۱۰۰۴۸ خودرو را به بازارهای جهانی تحویل دهد و رشدی ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ را تجربه کند. تسلا در فصل اول ۲۰۲۱ توانسته بود ۱۸۴۴۰۰ خودرو را عرضه کند.

در گزارش این خودروساز آمریکایی به پرفروش‌ترین خودروهای تسلا نیز اشاره شده است. بر همین اساس مدل‌های ۳ و Y بیشترین خودروهای تحویلی این شرکت در سه‌ماهه نخست سال بوده‌اند.

تسلا در سه‌ماهه گذشته علاوه بر افزایش تعداد خودروهای تحویلی به بازار، کارخانه گیگافکتوری به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار را در کشور آلمان راه‌اندازی کرد تا تولیدات خود را افزایش دهد. این کمپانی در صدد است تا در این مرکز ۵۰۰ هزار خودرو در سال را تولید کند.

→ خواندن مطلب قبلی

لیست ۱۰ گوشی هوشمند برتر بر اساس بنچمارک AnTuTu منتشر شد

خواندن مطلب بعدی ←

سازمان جهانی بهداشت: سویه جدید ویروس کرونا، مسری‌ترین جهش ویروس است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *