فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

اپل که در حال حاضر به عنوان برترین کمپانی دنیا شناخته می‌شود، در پاسخ به تهاجم روسیه، فروش تمامی محصولات خود در روسیه را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، این کمپانی از هفته گذشته صادرات به روسیه را قطع و به دنبال آن فروش محصولات خود را متوقف کرد. به بیانی دیگر، از این پس محصولات Apple در فروشگاه‌های آنلاین این کشور در دسترس کابران روسی قرار نخواهد گرفت.

اپل با بیان اینکه توقف و فروش محصولات در روسیه پاسخی به تهاجم این کشور به اوکراین است، گفت:

سازنده آیفون در کنار مردمی که از تهاجم آسیب دیده‌اند، خواهد ایستاد و به کسانی خواهان صلح هستند می‌پیوندد.

این کمپانی همچنین تاکید کرد که اقدامات علیه روسیه فراتر از توقف فروش محصولات در این کشور است. از همین رو اپل سرویس پرداخت خود یعنی Apple Pay را برای کاربران روسی از دسترس خارج و تمامی اپلیکیشن‌های خبری وابسته به دولت پوتین را از اپ استور حذف کرد.

سازنده آیفون تنها کمپانی نیست که خدمات و فروش محصولات اپل در روسیه را متوقف می‌کند، چرا که گوگل نیز برخی از سرویس‌های خود در این کشور را محدود کرده است. گوگل همچنین با غیر فعال کردن سرویس Google Map در اوکراین در تلاش است تا از افشای اطلاعات مربوط به شهروندان این کشور جلوگیری کند.

شایان ذکر، مقامات اوکراینی پیش از تحریم‌های  اپل از تیم کوک خواستند تا فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شود.

طبق برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان، اپل با توقف فروش محصولات و تحریم خدمات در این کشور، نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار درآمد خود را از ناشی فروش محصولات در روسیه را از دست خواهد داد.

در نهایت، تحریم‌‌ روسیه توسط کمپانی‌ها و دولت‌های مختلف باعث پایین آمدن ارزش پول ملی (روبل) در این کشور شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

مدیاتک از سری تراشه‌های دایمنسیتی ۸۰۰۰ رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

حذف رسانه‌های روسی از پلی استور گوگل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *