توئیتر از دولت آلمان شکایت می‌کند

توئیتر از دولت آلمان شکایت می‌کند

توئیتر به دلیل قانون‌گذاری‌های جدید دولت آلمان در حیطه شبکه‌های اجتماعی، از این کشور شکایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، پلیس آلمان اعلام کرد که توئیتر در ۱ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ شکایتی را علیه قانون جدید این کشور تنظیم کرده است.

دولت آلمان در این قانون توئیتر را موظف کرده که محتواهای مجرمانه را حذف یا مسدود کند و جرایم جنایی را به پلیس آلمان گزارش دهد.

البته توئیتر فعلا زیر بار این موضوع نرفته و به همین دلیل با تهیه یک شکایت علیه دولت، نسبت به این قانون معترض شده است. توئیتر در مورد این موضوع اظهار داشت که اطلاعات کاربران قبل از این که مشخص شود که جرمی را مرتکب شده‌اند یا خیر، باید به مجریان قانون منتقل شود. در نتیجه این مسئله باعث می‌شود، امنیت و حریم شخصی اکانت‌های توئیتر در معرض خطر قرار بگیرد.

در همین راستا یکی از مسئولان توئیتر گفت:

ما نگران هستیم که قانون جدید، تجاوز قابل توجه‌ای به حقوق اساسی کاربران داشته باشد. به ویژه، ما نگران این هستیم که تعهد به اشتراک گذاری فعالانه داده‌های کاربران با مجریان قانون، شرکت‌های خصوصی و غیر دولتی را مجبور به ارائه گزارش کاربران به مجریان قانون کند. حتی زمانی که هیچ رفتار غیر قانونی رخ نداده است.

کشور آلمان، قانون مبارزه با نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی را از سال ۲۰۱۸ وضع کرده بود که طی آن پلتفرم‌های اجتماعی را موظف به حذف محتواهای مجرمانه می‌کند.

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش ۸۱ درصدی فروش گوشی‌ های هواوی در سال ۲۰۲۱

خواندن مطلب بعدی ←

پایان عمر وای فای اکسپرس متا (Wi-Fi Express)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *