تحریم کارت‌های بانکی روسیه توسط سرویس‌های Apple PAY و Google Pay

تحریم کارت‌های بانکی روسیه توسط سرویس‌های Apple PAY و Google Pay

به دنبال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، سرویس‌های پرداخت اپل و گوگل در روسیه از دسترس خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از انگجت، مشتریان برخی از بانک‌های بزرگ روسیه نمی‌توانند از خدمات کارت‌های اعتباری خود در ارتباط با اپل پی و گوگل پی استفاده کنند. به بیانی دیگر کارت‌های بانکی روسیه توسط دو کمپانی بزرگ دنیا تحریم شده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی بانک مرکزی روسیه، کارت‌های بانکی برخی از مهم‌ترین موسسات مالی این کشور از جمله FC Bank،VTB Group، Novikombank و Promsvyazbank در لیست تحریم‌های گوگل و اپل قرار گرفته‌اند.

البته سرویس‌های پرداخت اپل و گوگل به اندازه سرویس‌های پرداخت ملی این کشور مانند Yoo Money محبوب نیستند. از همین رو بر اساس گزارشات منتشر شده از منابع مختلف، فقط ۲۹ درصد روس‌ها از Google Pay استفاده می‌کنند. البته کاربران در روسیه به استفاده Apple Pay هم چندان علاقه‌مند نیستند و فقط ۲۰ مردم از آن استفاده می‌کنند.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که تحریم این دو سرویس تاثیر چندانی بر روی مردم روسیه داشته باشد. اما گزارشات حاکی از آن که به احتمال بسیار زیاد بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت بانکی حذف می‌شوند که در صورت وقوع این اتفاق، نوسانات ارزی می‌تواند آسیب‌های جدی را به اقتصاد این کشور وارد کند.

البته پیش از نیز مقامات اوکراینی از تیم کوک خواستند که فروش محصولات اپل و دسترسی اپ استور را به کشور روسیه متوقف کند.

→ خواندن مطلب قبلی

کوچکترین باتری جهان به اندازه یک دانه گرد و غبار کوچک است

خواندن مطلب بعدی ←

طراحی و رنگ‌های گوشی Poco M4 Pro 4G قبل از عرضه فاش شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *