اپل ۱۰ میلیارد دلار روی دست سایر پلتفرم‌ها خرج گذاشت

طبق گزارش ها، سیاست ردیابی اپلیکیشن اپل برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ورج، تحقیقات فایننشال تایمز نشان داد که اسنپ چت، فیس بوک، توییتر و یوتیوب حدود ۹.۸۵ میلیارد دلار از درآمد خود را به دنبال تغییرات اپل در شیوه‌های حفظ حریم خصوصی خود از دست داده اند.

سال گذشته، اپل سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن (ATT) را اعلام کرد که برنامه‌ها را ملزم می‌کند تا برای ردیابی داده‌های کاربران اجازه بگیرند.

این سیاست در ماه آوریل اجرایی شد و برنامه‌ها را از ردیابی کاربران در صورت انصراف منع کرد.

فیس‌بوک به‌ویژه این حرکت را با یک آگهی تمام صفحه در روزنامه مورد انتقاد قرار داد و به لطف گزارش FT، اکنون می‌دانیم که چرا رهبران شرکت تا این حد ناامید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، فیس بوک در مقایسه با سایر پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل وسعت فعالیت خود، بیشترین ضرر را «به صورت مطلق» از دست داد.

در همین حال، اسنپ از نظر درصدی از کسب و کارش بدترین عملکرد را داشته است، زیرا تبلیغات آن عمدتاً به گوشی‌های هوشمند گره خورده است که برای محصولی که نسخه دسکتاپ ندارد منطقی است.

اریک سوفرت، مشاور فناوری اطلاعات، به FT گفت: برخی از پلتفرم‌هایی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند – به ویژه فیس‌بوک – باید ماشین‌های خود را از ابتدا در نتیجه ATT بازسازی کنند. اعتقاد من این است که ساخت زیرساخت‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد. ابزارها و چارچوب‌های جدید باید از ابتدا توسعه داده شوند و قبل از استقرار برای تعداد زیادی از کاربران به طور گسترده آزمایش شوند.

سیاست جدید اپل، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر برنامه‌ها را مجبور می‌کند تا در تبلیغات خود خلاقیت بیشتری به خرج دهند. خواه این به معنای تمرکز بر روی دستگاه‌های اندرویدی باشد یا سرمایه‌گذاری در تجارت تبلیغاتی اپل که تقریباً قوانین خود را با جمع‌آوری بی‌صدای داده‌های کاربران به همان روشی که برنامه‌های شخص ثالث انجام می‌دادند، زیر پا گذاشت.

→ خواندن مطلب قبلی

سیم‌کارت‌های نامعتبر مسدود می‌شوند

خواندن مطلب بعدی ←

ضرورت داشتن پلتفرم‌های بومی سایبری شهری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *