انقلاب کلید خورد؛ نام فیس بوک، متا شد

انقلاب کلید خورد؛ نام فیس بوک، متا شد

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از تغییر نام این شرکت به «متا» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن، گمانه زنی‌ها رنگ واقعیت به خود دید و سرانجام نام شرکت فیس بوک به متا تغییر یافت.

مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیسبوک، این تغییر نام را در رویداد Connect اعلام کرد و گفت که نام جدید نشان‌دهنده ماهیت این کمپانی و آینده‌ای است که می‌خواهد بسازد.

او گفت: ما امروز به عنوان یک شرکت شبکه اجتماعی درنظر گرفته می‌شویم، اما در DNA، ما شرکتی هستیم که فناوری برای ارتباط مردم با یکدیگر ساخته‌ایم و متاورس مرز بعدی است و درست در جایگاهی قرار دارد که ما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را شروع کردیم.

فیس‌بوک هدف از این تغییر نام و ری‌برندینگ را تمرکز بر راه اندازی متاورس دانسته که یک جهان مشترک مجازی است که جایگزین اینترنت سیار خواهد شد.

متاورس اصطلاحی است که سه دهه پیش در رمانی به نام «سقوط برفی» در مورد یک پادآرمانشهر استفاده شد و اکنون در دره سیلیکون توجه بسیاری از شرکت‌های فناوری را به خود معطوف کرده است. متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است. متاورس به طور گسترده به ایده ایجاد یک قلمرو مجازی مشترک اشاره دارد که می‌تواند توسط افراد با استفاده از دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی باشد.

با این حساب اَبَر شرکت فیس بوک که برخی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و واتس اپ و اینستاگرام را در تملک دارد، از این به بعد متا نامیده می‌شود، اما عنوان شبکه اجتماعی فیس بوک تغییر نخواهد کرد.

لوگوی طراحی شده برای شرکت متا نیز به رنگ آبی است که رنگ شرکت فیس بوک است. این لوگو یادآور علامت بی نهایت در ریاضیات است که دنیای بی نهایت متاورس را تداعی می کند.

→ خواندن مطلب قبلی

بازیابی بینایی یک زن به کمک ایمپلنت مغزی

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌اندازی اپراتور کودک تا پایان ۱۴۰۰

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *