اولین قربانیان جدید چینی بر اثر ابتلا کرونا پس از یکسال در این کشور گزارش شد

اولین قربانیان جدید چینی بر اثر ابتلا کرونا پس از یکسال در این کشور گزارش شد

اخیرا شیوع گسترده و مجدد کرونا در چین، مقامات این کشور را وادار کرد تا بیش از ۱۷ میلیون نفر را در شهرهای شانگهای و شهر شنژن قرنطینه کنند. حالا پس از شروع موج جدید از کووید ۱۹ در این کشور، اولین مرگ و میر ناشی از این ویروس پس از یکسال گزارش شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، سازمان بهداشت محلی چین از ثبت دو قربانی ناشی از ویروس کرونا در استان جی‌لین واقع در شمال این کشور خبر داد. این در حالی است که چینی‌ها پس از گذراندن موج اصلی کرونا، فقط دو فرد چینی درسال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده بودند که آخرین مورد به ۲۵ ژانویه همان سال بر‌می گردد.

چینی ها برای مقابله با موج جدید کرونا با اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه در تلاش‌اند تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

جی‌لین در شمال چین واقع شده و با کشورهای کره شمالی‌و روسیه هم مرز است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از مقامات چینی، این استان مرکز اصلی موج جدید کووید_۱۹ است که بیش از دو سوم مبتلایان در این منطقه قرار دارند.

طبق گفته یکی از مسئولان کمیسیون ملی بهداشت چین، یکی از قربانیان واکسینه نشده بود و دیگری نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای بود.

مقامات چینی مدعی هستند که بیش از ۹۵ درصد از از مبتلایان که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، هیچ علائمی ندارند و یا علائم بیماری در آن‌ها بسیار خفیف است.

با ثبت این مورد در میان آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در چین، تعداد کل فوتی های این کشور از زمان شروع همه‌گیری به ۴۶۳۸ نفر رسید.

→ خواندن مطلب قبلی

آنر از گوشی مجیک ۴ Ultimate رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تلگرام در برزیل فیلتر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *